Acum citesti
Viitorul, azi: Mondraker Podium 2012


Spaniolii de la Mondraker sunt mândri de noua lor creație. Deoarece, după spusele proprii, aceasta este bicicleta care prefigurează noua formă și funcție în segmentul de Cross Country. Din punct de vedere al aspectului lucrurile sunt clare: linii drepte ale cadrului construit din carbon, cu segmente hexagonale. În afara faptului că este primul producător care propune un design atât de îndrăzneț, cei de la Mondraker anunță că au optimizat geometria bicicletei atât de bine, încât ar trebui să se potrivească oricui precum o mănușă.



O altă noutate prezentă pe Mondraker Podium 2012 este tija de ghidon (pipa), integrată cu headtube-ul. Poziția joasă a acesteia permite biciclistului să controleze și mai bine bicicleta pe probele de Cross Country. De asemenea, direcția este mult mai precisă iar rigiditatea cadrului, mult mai mare. Bottom Bracket-ul de tip BB30 Press Fit contribuie din plin la rigiditatea în zona inferioară a cadrului iar prinderea de frână de tip PostMount este perfect ascună în bascula cadrului.


Toate cablurile sunt trase prin interiorul cadrului iar tija de ghidon va putea fi ridicată sau coborâtă cu maxim 10 mm. În momentul achiziției, va trebui să de te decizi pentru lungimea acesteia, deoarece aceasta nu este compatibilă cu ceea ce oferă producătorii de componente. Ai la dispoziție dimensiunile 85, 100 și 115 mm. Mondraker ne promite că greutatea cadrului nu va depăși 1000 de grame în dimensiunea L!


Lansarea va avea loc în Septembrie 2011.


Vrem să știm și părerea ta: designul pentru cadrul bicicletelor ar trebui să rămână ca în prezent sau această formă pe care ne-o prezintă Mondraker se va impune treptat, în viitor? Îți place noul Mondraker Podium 2012?


via Mondraker



Vezi Comentarii (9)
  • Este foarte bine ca se inoveaza. la urma urmei evoluam de 10.000 de ani incoace. Nu ma deranjeaza deloc sa vad forme futuriste pe biciclete, macar vom asista la un progres vizibil. Formele patratoase ale cadrului bicicletei chiar arata bine.

  • Nu arata rau deloc, are un aspect dur, rapid. Personal nu-mi place faptul ca tija de la sa se continua pana in butuc, arata cam ciudat asa. Cred ca o sa ramana doar un prototip, parerea mea

  • Toate bune si mai ales frumoase dar pana intr-un punct. Si acest punct este reprezentat de pipa. Ce faci daca se defecteaza ceva? Astepti alta pipa de la producatorul bicicletei? Insa atat timp cat aceasta este o bicicleta destinata competitiilor de nivel inalt (dovada sunt si echiparile) nu cred ca va fi o problema. Probabil nu vom vedea prea curand biciclete entry-level cu un astfel de cadru.
    Aspectul seat-tube-ului ar putea fi putin modificat pentru a respecta si el liniile cadrului.

  • Ce-i drept, are o linie simplificata fata de o bicicleta cu o pipa clasica. Mai ca imi vine sa cred ca bicicletele initiale de lemn aratau cam asa. Totusi, e greu de crezut ca va fi mai mult decat un produs de nisa. Pentru ca fiecare producator isi va face un cadru propriu, si deci si o pipa proprie; poate si o tija de sa proprie. Fiecare cadru + marime nu ar avea compatibile decat niste piese; care ar fi groaznic de greu de gasit, avand in vedere cati producatori + modele + marimi exista…

  • Parerea mea ar fi acelea clasice care erau candva,eu de exemplu am un MTB(DHS)de vreo 8 ani si am schimbat multe la ea dar i foarte rezistenta si in plus un prieten a luat acm de vreo cateva saptamani si de ja are probleme deci io nu am intalnit probleme numai dupa vreo 5 6 ani….deciii rezultatul il gasiti voi

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

10 − six =