Acum citesti
Un nou prototip de MTB Rockrider de la Decathlon va concura în Cupa Mondială de XC

Nu e un lucru obișnuit ca la linia de start a unei etape de Cupă Mondială de XC să se regăsească biciclete cu prețuri abordabile, cum sunt cele marca Rockrider de la Decathlon. Producătorul francez de biciclete a lansat însă o nouă echipă UCI MTB Rockrider Racing Team, formată din rideri tineri dar cu rezultate notabile. Noua echipă se lansează împreună cu două noi prototipuri de MTB-uri din carbon care ar putea să fie disponibile destul de curând la magazinul Decathlon din apropierea fiecăruia.

fotografiile cu echipa Rockrider sunt produse de Gentiane Studio

Noua echipă Rockrider Racing Team se autodefinește ca o uniune de mărci franțuzești, regăsindu-se în echipamentul lor mărcile Decathon, Hutchinson, Mavic și Look.

Modelele actuale de MTB din carbon care se găsesc în magazinele Decathlon se vând cu 1900 Euro pentru modelul HT și 2300 Euro pentru cel full suspension, așa că e greu să ne închipuim biciclete mai ieftine de atât care ar putea să ia startul în Cupa Mondială de XC.

Ambele biciclete noi ale echipei sunt prototipuri sau modele pre-producție, care vin să îmbunătățească modelul disponibil în acest moment în magazine. Diferențele sunt însă destul de mici și nu vor duce prețul bicicletelor foarte departe.

Nici Decathlon și nici Rockrider nu au divulgat amănunte despre noile biciclete de XC, dar o mulțime de detalii sunt vizibile.

Modelul XC900 hardtail are un cadru din carbon cu totul nou, cu tuburi cu profil rectangular, asemănătoare celor folosite la modelul actual full suspension, o configurație a seatstay-urilor semi-coborâte și cu câteva adâncituri unice lăsate în cadru.

Adânciturile s-ar putea să aibă rostul de a lăsa loc pentru protecții de cadru, care vor fi prezente pe modelul final în zona downtube-ului și a chainstay-ului. Ar putea să aibă și rol de sistem de prindere pentru accesorii de transport. Doar modelul final va dezvălui misterul.

Noul model hardtail are rutare internă convențională cu intrare prin lateralele headtube-ului, deși modelul echipei nu o folosește prea mult, bicicleta fiind echipată cu transmisie wireless SRAM XX1 AXS. În față, modelul hardtail vine cu furca de 100 mm Manitou R7 Pro, lansată în anul 2020.

Noua bicicletă a trecut la tijă de șa mai groasă, pentru a facilita montajul unei tije dropper.

Forma seatstay-urilor depărtate la intersecția cu toptube-ul sugerează proiectarea unei flexări calculate în zona din spate a bicicletei, însă stay-urile foarte rectangulare și înalte, în contact total cu seattube-ul, sugerează că nu ar putea fi adăugat astfel prea mult confort.

În spate configurarea e standard, cu ax thru Boost. Chainstay-urile asimetrice lasă loc pentru prinderea de etrier Post Mount pe o parte și cu spațiu pentru anvelope și foi pe cealaltă parte.

Spre deosebire de modelul hardtail, XC 900S full suspension nu e cu totul nou. Acesta adaugă însă un triunghi spate complet nou pe triunghiul față care rămâne nemodificat.

Noul triunghi spate e dintr-o singură bucată de carbon și se bazează pe flexarea seatstay-urilor pentru a permite brațelor suspensiei să miște amortizorul Manitou Mara. Modelul actual are un sistem asemănător, dar cu triunghiul spate din aluminiu și cu un pivot inclus.

Suspensia nouă nu aduce modificări la triunghiul față. Noua configurație face însă ca seatstay-urile și prinderea inferioară a amortizorului să se îndepărteze mai mult, cinematica suspensiei fiind total modificată.

Noul triunghi spate e confecționat integral din carbon UD, pe el fiind înscrisă valoarea de 120 mm a cursei roții spate, în față fiind montată o furcă Manitou R7 Pro de 120 mm.

Pivoții inferiori ai suspensiei par să folosească rulmenți de dimensiuni standard, în timp ce pivotul superior și cel principal par să aibă rulmenți cu dimensiuni mult mai mari.

La fel ca la modelul anterior, lucru care dovedește că triunghiul principal e neschimbat, chiar și bicicletele din Cupa Mondială au rutate prin interior furtunul frânei și cablul tijei dropper, însă cablul pentru blocarea amortizorului spate este rutat extern, prins în șuruburi sub toptube. Aceleași prinderi sunt folosite la modelul actual pentru a ruta extern furtunul frânei, pentru a facilita reparațiile și asamblarea în magazinele mari.

În acest moment, în magazinele Decathlon e disponibil modelul Rockrider XC 900 din carbon la un preț de 1900 Euro, cu un cadru total diferit de cel ce va fi prezent în Cupa Mondială.

Acest cadru, cu greutatea oficială de 1080 g, este echipat destul de modern, cu rulmenți pedalier PF92, gât conic, ax thru Boost, dar cu tijă de 27.2 mm și rutare externă. Echiparea completă include furca RockShox Reba RL de 100 mm, transmisie SRAM GX Eagle 10-52 și frâne Level T, plus roți tubeless-ready Mavic Crossmax și anvelope Hutchinson Kraken de 2.3.

Modelul actual full suspension Rockrider XC 900 S costă 2300 Euro și nu e nici el identic celui de la Cupa Mondială. Triunghiul față pare identic cu cel al modelului profesioniștilor, însă triunghiul spate e diferit, fiind din aluminiu și având un pivot deasupra dropout-urilor, nici brațele suspensiei nefiind identice.

Modelul standard actual Decathlon Rockrider XC 900 S este echipat cu transmisie SRAM GX Eagle, frâne Level T, furcă RockShox Reba RL de 120 mm și amortizor Manitou Radium Expert de 120 mm, roțile fiind Mavic Crossmax cu anvelope Hutchinson Kraken. Prețul este impresionant de bun pentru această echipare.

Mai multe informații despre noua echipă RockRider Racing Team găsiți pe pagina acestora, iar produsele Rockrider sunt disponibile la magazinele Decathlon.

Informații de pe bikerumor.com

Vezi Comentarii (0)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

sixteen − 12 =