Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete…
METROREX a anunțat achiziționarea unor noi vagoane de metrou, din Spania, primul dintre acestea ajungând la finele săptămânii trecute în București urmând a fi pus în funcțiune în perioada imediat următoare.
Foto: construim-romania.ro
Primul tren care a ajuns în depoul din București a fost botezat Dunărea și conform reprezentanților Metrorex acesta are o capacitate de transport de 1.202 călători și un spațiu dedicat persoanelor cu dizabilități sau bicicliștilor, așa cum se poate vedea în fotografia de mai jos.
Din cele 16 trenuri comandate, doar 5 vor ajunge în subteran anul viitor și vor înlocui treptat garniturile vechi produse la Arad între 1978 și 1992. Noile trenuri vor circula pe magistralele 1, 2 și 3.
via construim-romania.ro
Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.
Asta inseamna ca se va modifica si regulamentul de functionare? Pentru ca in prezent se poate intra cu bicla doar sambata, duminica – sau in timpul saptamanii intre orele 20-23. Nu ca ar fi romaneste sa fie spatiul in metrou si sa nu ai voie sa intri?…
eu as scoate de tot scaunele din transportul in comun, asa capacitatea persoanelor transportate ar creste considerabil si nu vor mai fi batai pe scaune, ci probabil doar pe „locurile (in picioare) la geam”
Apropos de noile trenuri de metrou.
In vara asta am zis sa ies cu sotia mea si un amic de-al meu cu sotia lui, in parc, in Tineretului.
Nici nu apucam sa intram pe usa trenului, ca se si iau de noi 2 bodyguarzi ca vezi doamne, am sprijinit bicicletele de peretele din spatele mecanicului.
Noi abia intrand si neschitand nici macar intentia de a le sprijini (si chiar daca le-am fi sprijinit ce era? o mai facusem si nu eram singurii care faceam asta si nu se mai luase nici naiba de noi).
Am avut o intreaga discutie cu acei bodyguarzi, mai mai sa se dea la noi, sa ne dea jos, sau sa ne ia la bataie.
A iesit si conductorul de tren care a incercat sa le explice ca e totul in regula, ca n-are nimic daca le sprijinim un pic, numai sa tinem de ele.
Tot conductorul ne-a calmat spunandu-ne ca ne vor sosi la anul din primavara noi trenuri cu rasteluri de biciclete.
I-am raspuns ca am vazut pozele pe net si nu au nici un fel de rastel noile trenuri, ci doar un spatiu gol, tot cu bara din aceea orizontala, de care sa te tii cu mana, bicicleta trebuind sa o tii cu cealalta mana, in echilibru, fara sa zgarii ceva.
In fine…problema a 2-a ar fi vagoanele de tren cu spatiu pt bicla, care din ce in ce mai mult le-am vazut ca vagoane cu loc pentru handicapati, cu usi largi, dar care nu se pot deschide de catre calatori, nici din afara, nici din interior.
Am patit chestii naspa, strecurandu-ma cu bicla printre locurile calatorilor ca sa ajung la locul acela oribil pentru handicapati, care n-are nici scaune, nici bare, nimic… pur si simplu sprijini bicla de peretele vagonului si tu stai in aer, te tii de moleculele de oxigen din atmosfera vagonului sau de pereti, ca o soparla Geko.
In gara din Cluj niste nesimtiti de lucratori la CFR nici macar nu au catadicsit sa ne deschida usile mari de la vagonul maret de handicapati, desi eram pe peron vreo 7 biciclisti, cu bagaje, biciclete de touring, tot calabalacul.
A trebuit sa facem scandal ca sa deschida intr-un final, razand de noi, ca si cum ei sunt ai mai smecheri care au cheia, la ei trebuie sa ne ducem sa ne milogim sa ne deschida…. mama noastra de biciclisti golani!
Am uitat sa precizez: la punctul 2 ma refer la trenurile CFR.