Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete…
Liviu Gherghescu a fost la un pas de a fi spulberat de un automobil, pe un drum național, în timp ce pedala pe sensul său de mers. Este o situație cu care mulți dintre noi ne-am confruntat, în special pe drumurile naționale mai înguste, când un șofer se angajează într-o depășire ignorând pur și simplu prezența biciclistului pe sensul opus.
Iată ce scrie Liviu pe pagina sa de Facebook: „PH-17-PIS – Să-ţi fie ruşine! Lăsând la o parte faptul că ai intrat într-o depăşire criminală şi doar faptul că am sărit de pe stradă m-a salvat, nici măcar nu ai avut bunul simţ de a opri să vezi ce s-a întâmplat! Asta e nivelul unora dintre şoferii de pe străzile din România!”
Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.
Mi s-a intamplat asa ceva de zeci de ori. Pana acum, am reușit sa ma mențin pe cei 30 cm de asfalt disponibili. Mesajul transmis de un asemenea „șofer” este clar: n-ai ce cauta cu bicicleta pe drumul lu’ tac-su. Din cauza unor nesimțiți cu permis luat pe șpagă, încerc sa anticipez, casc ochii larg la drum si spun o rugăciune inainte de a pleca la drum. Daca ar exista poliție rutieră, ar mai fi o soluție…
Geniala mi se pare ideea biciclistilor de pe DN 1 si din Prahova: deplasarea cu bicicleta pe sens contrar, pe banda 1 cat mai aproape de margine.
Avantaje:
1. Se realizeaza foarte usor o evaluare a traficului si biciclistul poate reactiona la cate un automobilist care „ia toate cuiele” de pe marginea din dreapta a benzii de deplasare.
2. Biciclistii sunt mai usor de sesizat deoarece foarte multi au lanterne (chair fixate pe cap) care lumineaza spre inainte adica spre automobilisti.
3. Unele portiuni chiar au un sector de banda marcat cu o linie continua pe marginea din dreapta a benzi I.
Dar ce spun eu aici este mult prea revolutionar ! SI totusi, cum ar fi ….