Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie,…
Noua cursieră Simplon Pride include multe inovații tehnice și elemente integrate aerodinamice. Cunoscută mai mult pentru MTB-uri, compania austriacă cu o istorie de 55 de ani are în Pride cursiera cea mai de succes în competiții de până acum, iar noul model ce include multe noutăți tehnice și frâne pe disc va avea cu siguranță succes în competiții.
Pride are la bază integrarea iar scopul a fost construirea unei biciclete optimizată aerodinamic care să ofere avantaje maxime la cursele pe vânt. Bicicleta are un cadru foarte ușor din carbon high modulus prelucrat cu matrițe EPS ce permite atingerea unei greutăți de doar 6.8 kg pentru bicicleta completă cu frâne pe disc, roți clincher din carbon și grup SRAM eTap. Nu a fost dezvăluită greutatea cadrului dar probabil este în jur de 1000 g.
Cel mai evident element de design original al modelului Pride este ghidonul intregrat cu pipa, ce crează o zonă frontală foarte mică ca suprafață și rutează toate cablurile prin interior. Acest lucru e destul de simplu cu componente eTap, dar au reușit acest lucru și cu echipare Di2, atât cablurile electrice cât și conductele hidraulice fiind rutate prin ghidon. Probabil nu va exista și o versiune compatibilă cu transmisii mecanice, spre norocul mecanicilor din ateliere.
Ghidonul integrat Simplon oferă posibilitatea de a opta pentru o versiune plană și una ridicată cu 20 mm, pentru ajustabilitate, ghidoanele integrate având de obicei această problemă – imposibilitatea de a fi reglate în alte poziții.
Atât modelul flat cât și cel ridicat vor fi disponibile în lățimi de 40, 42 și 44 mm iar lungimea pipei va fi corelată cu dimensiunea cadrului. Ghidonul și pipa sunt concepute pentru a direcționa aerul eficient pe deasupra toptube-ului, așa că ghidonul nu poate fi ridicat cu distanțiere. Rezultatul este un sistem simplu ce permite rutarea facilă a conductelor hidraulice.
Pentru cei ce nu sunt mulțumiți însă de ghidonul integrat și au nevoie de o poziție mai specială, furca permite și montarea unei pipe și a unui ghidon clasic, lucru rar întâlnit la astfel de abordări.
Integrarea a avut și probleme ce au necesitat rezolvare. De exemplu, pipa integrează niște mici amortizoare din cauciuc ce protejează cablurile la virajul complet. Sub pipă se află o inserție ce permite atașarea unei prinderi de computer disponibilă ca opțiune.
Pride respectă tendințele noilor cursiere endurance și folosește la un dropout curbat ce mărește confortul și aerodinamica. Prinderile de etrier sunt de tip flat mount, cu disc de 160 mm în față și de 140 mm în spate. Iese în evidență micul buton roșu al axului Smart Thru.
Noul ax thru proiectat de Simplon are rolul de a facilita un schimb rapid de roți, axul nefiind complet scos pentru înlocuirea roții. La montaj QR-ul se rotește până la tensiunea dorită și este blocat cu butonul roșu. La demontare, se deschide QR-ul și se rotește până iese afară. Un set de șuruburi nu îi permit însă să fie scos complet, blocându-l în momentul când roata poate fi scoasă afară. Axul se poate scoate prin slăbirea unui șurub.
Sistemul este identic în spate, cu QR-urile pe partea cu discurile. Pride are rutare internă completă, dar la versiunea eTap evident este vorba doar de conductele de frână.
Pride folosește tuburi aerodinamice cu forme tip Kamm și tranziții fine de la un element la altul, cum ar fi de la zona lată a monoblocului și a headset-ului până la downtube-ul mai subțire.
Seatstay-urile sunt coborâte iar chainstay-urile sunt asimetrice și încep cu un profil lat și rectangular subțiindu-se mult spre capete. Totul învelește elegant anvelopa în spate, echiparea fiind cu cauciuc de 25 mm. Nu pare să fie loc de un cauciuc mai lat de 27 mm în cadru.
Prinderea tijei de șa este de asemenea integrată iar tija este aerodinamică. În zona superioară, aceasta are o tăietură cu rol în amortizarea vibrațiilor. Există și o clemă specială ce permite folosirea unei tije standard de 27.2 mm pentru doritori.
Pride este disponibilă în 6 mărimi între XS și XXL și în două opțiuni de culoare: negru lucios și mat sau galben și gri. Bicicleta e disponibilă în mai multe echipări, cu posibilitatea de personalizare. Modelul cu SRAM eTap HRD costă 5300 Euro și are roți DT Swiss PRC 1400 de 35 mm. Un model mai scum e disponibil cu transmisie Dura-Ace Di2 și roți DT Swiss ARC 1100 de 62 mm.
Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.
Informații de pe bikerumor.com
Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.