Acum citesti
Scott își pune la punct încălțămintea de ciclism pentru 2014

Aflată de mult timp în lumea ciclismului profesionist, Scott a avut posibilitatea de a culege informații esențiale de la atleții care i-au folosit produsele, cunoștințe pe care s-a străduit să le folosească pentru a scoate pe piață produse cât mai performante. Și cum de multă vreme compania nu se mai ocupă doar de biciclete, acum a venit rândul pantofilor semnați de Scott să fie duși la un nivel superior.

scott

Ideile unui număr de circa 30 de sportivi, printre care și ale lui Thibaut Pinot, câștigător de etapă în Turul Franței, au condus la câteva modificări majore ale modelului Premium, vârful de gamă al Scott, disponibil atât pentru șosea, cât și pentru mountain bike.

Parte sa superioară este realizată dintr-o singură bucată, dar diferitele zone care corespund anumitor părți ale piciorului sunt articulate între ele pentru ca laba piciorului să se așeze mai bine în pantofi. Practic, partea superioară se mulează după forma labei, asigurând un confort mai mare. Totuși, pentru a echilibra raportul dintre confort și rigiditate, partea superioară, între talpă și sistemul de închidere, a fost ranforsată pentru a împiedica mișcările laterale.

scott_road

Dar pantofii trebuie să fie și performanți, iar de acest lucru este răspunzătoare talpa, în acest caz fabricată din carbon unidrecțional, aplicat în zece straturi. Zona călcâiului se abate de la această normă, fiind realizată din carbon împletit, dispus în mai puține straturi pentru a permite un minim de flexibilitate care să adauge ceva confort. Cât privește sistemul de strângere, Scott apelează la tehnologia BOA L5, dotând fiecare pantof cu câte doi astfel de clicheți, care au fiecare o cursă de câte 1mm pentru fiecare treaptă, pentru ca fiecare utilizator să își poată stabili singur nivelul de strângere.

Nu în ultimul rând, pantofii Scott Premium au fost croiți să corespundă diferitelor anatomii de tălpi prin sistemul Ergologic. Acesta nu diferă fundamental față de alte astfel de tălpici, dar merită menționat că presupune existența unor inserții vâsco-elastice pentru a amortiza din vibrațiile cauzate de drum și că i se pot adăuga și scoate diferite piese care să susțină diferitele tipuri anatomice. Pe scurt, tălpicii i se pot atașa piese de variate dimensiuni care să se potrivească diferitelor scobituri (bolte) ale labei piciorului, demonstrație făcută în video-ul de la finalul articolului.

În ceea ce privește caracteristicile tehnice ale pantofilor, Scott Road Premium vor cântări 580 de grame/ pereche (290gr./bucată), iar Scott MTB Premium 760gr/pereche (380gr/bucată).

Vezi Comentarii (0)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

9 − 5 =