Testată intesiv în ultimul an în cadrul Cupelor Mondiale și admirată de către noi, publicul, bicicleta de downhill Santa Cruz V10.8 va fi disponibilă în magazine. Racheta pe care s-au dat Jackson Goldstone și Nina Hoffmann în acest sezon are cursa suspensiei VPP de 208 mm și un cadru care dispune de multe adjustări la nivelul geometriei. Cadrul este construit din carbon, varianta CC și acomodează doar formatul mullet al roților exceptând mărimea XL care primește roți de 29 inch.
Santa Cruz V10.8 – Informații
Brand-ul californian nu a ținut în secret testarea celei de-a opta versiune a modelului V10. Anunțul a fost făcut la începutul anului 2023, mai exact ianuarie, dar ei deja lucrau intensiv din 2022. Prin urmare, am putut să admirăm un sezon întreg de curse. A bifat podiumuri dar și victorii, victorii absolut spectaculoase. Publicul care are în vedere achiziționarea noului V10 va trebui să aștepte până în luna decembrie, moment în care noua versiune va fi disponibilă pentru vânzare.
Ca de obicei, cadrul este contruit din cel mai ușor și durabil carbon „CC”, cel pe care îl regăsim pe varinatele de top din gama lor largă de biciclete. Mărimile S, M și L vin cu roțile în format mullet (27,5 inch / spate – 29 inch / față), pe când cadrul în mărimea XL este echipat cu roți de 29 inch. În termeni de echipare, vor exista două variante ale căror prețuri vor fi de 7.699 euro și 9.996 euro.
- Materialul Cadrului – Carbon
- Cursa suapensiei – 203 mm (față) / 208 mm (spate)
- Sistemul suspensiei de spate – VPP
- Dimensiunea roților – Mullet (29 inch / 27,5 inch), 29 inch (XL)
- Caracteristici – Geometrie adjustabilă / reach – chainstay – unghiul furcii
- Culori – Roșu
- Mărimile cadrului – S / M / L / XL
- Disponibilitate – Din decembrie 2023
- www.santacruzbicycles.com
- Prețuri – V10 CC S (7.699 euro) / V10 CC X01 (9.699) / Cadru (4.299 euro)
Pe parcusul dezvoltării noului V10 accentul s-a pus pe evoluția sportului. Pentru acest lucru există și o serie de filme cu inginerii care lucrează împreună cu riderii echipei de downhill la îmbunătățirea performaței pe care o livrează bicicleta. Echipa a venit cu numeroase opțiuni și idei, spre exemplu, o versiune cu pivot înalt a fost concepută și pusă la punct unde Greg Minnaar a fost cel care a testat-o, dar în final au renunțat la implementarea unui pivot înalt și au ramas la îmbunătățirea VPP-ului.
VPP-ul aka „Virtual Pivot Point” este sistemul folosit de ani de zile de către Santa Cruz. În comparație cu modelul anterior V10, V10.8 nu doar că generează mai multă aderență și confort, ci și oferă suport suplimentar. Potrivit echipei, triunghiul din spate este proiectat să fie mai liniar pentru a sta mai sus în cursa suspensiei. În completare roate de spate va fi mult mai receptivă și reactivă pe denivelări și „pedal setback”-ul a fost redus.
În legatură cu modificările aduse cadrului, putem observa cu ochiul liber că design-ul nu s-a schimbat radical. Formele cadrului au fost păstrate doar că țevile sunt mai subțiri și în ton cu vremurile. Potrivit brand-ului, rigiditatea cadrului a fost optimizată și este adaptată de la o mărime la alta, lucru care îmbunătățește aderența.
Cum modificările la nivelul geometriei sunt foarte populare în zilele noastre, cadrul noului V10 este desigur foarte adjustabil din acest punct de vedere. Reach-ul poate fi modificat +/- 8 mm prin intermediul head-set-ului și chainstay-ul cu +/- 5 mm. Pe lângă cele două mai există un flip-chip în zona prinderii amortizorului.
Dar în ciuda adjustării chainstay-ului are nevoie doar de un adaptor pentru frână, care este împins în poziția corectă. Toate cablurile sunt rutate prin cadru pentru un aspect curat, iar piesa de rezistență este protejată foarte atent împotriva bolovanilor care ar putea sări pe traseu sau în care ai putea să cazi.
Geometria
Bicicleta Santa Cruz este disponibilă în patru mărimi: S, M, L și XL, toate fiind adjustabile via flip-chip-urilor. Valoarea rech-ului pleacă de la 420 mm și ajunge la 500 mm, unghiul furcii este amplasat la 62,9 grade care la fel poate fi modificat. Poate ajunge la 62,7 grade sau 63 grade cu ajutorul flip-chip-ului aflat la prinderea amortizorului. Chainstay-ul variază de la o mărime la alta, astfel lungimea sa este de 445-461 mm. De asemena poate fi adjustat +/- 5 mm.
Frame size | SM Hi | MD Hi | LG Hi | XL Hi |
---|---|---|---|---|
Wheel size | Mullet 29/27.5 | Mullet 29/27.5 | Mullet 29/27.5 | 29′′ |
Reach | 420 mm | 455 mm | 475 mm | 500 mm |
Stack | 624 mm | 633 mm | 637 mm | 642 mm |
STR | 1,49 | 1,39 | 1,34 | 1,28 |
Steering angle | 63° | 63° | 63° | 63° |
Seat angle, effective | 77,9° | 77,4° | 77,3° | 77° |
head tube | 100 mm | 110 mm | 115 mm | 120 mm |
Seat tube | 435 mm | 445 mm | 455 mm | 465 mm |
Overhead height | 729 mm | 730 mm | 731 mm | 731 mm |
Chainstays | 445 mm | 450 mm | 455 mm | 460 mm |
Wheelbase | 1,230 mm | 1,275 mm | 1,302 mm | 1,334 mm |
Bottom bracket lowering | 17 mm | 17 mm | 17 mm | 17 mm |
Bottom bracket height | 356 mm | 356 mm | 356 mm | 356 mm |
Travel (rear) | 208 mm | 208 mm | 208 mm | 208 mm |
Suspension travel (front) | 200 mm | 200 mm | 200 mm | 200 mm |
Frame size | SM Lo | MD Lo | LG Lo | XL Lo |
---|---|---|---|---|
Wheel size | Mullet 29/27.5 | Mullet 29/27.5 | Mullet 29/27.5 | 29′′ |
Reach | 417 mm | 452 mm | 472 mm | 499 mm |
Stack | 626 mm | 625 mm | 639 mm | 644 mm |
STR | 1,50 | 1,38 | 1,35 | 1,29 |
Steering angle | 62.7° | 62.7° | 62.7° | 62.7° |
Seat angle, effective | 77,6° | 77,1° | 77° | 76.7° |
head tube | 100 mm | 110 mm | 115 mm | 120 mm |
Seat tube | 435 mm | 445 mm | 455 mm | 465 mm |
Overhead height | 724 mm | 726 mm | 726 mm | 726 mm |
Chainstays | 445 mm | 450 mm | 456 mm | 461 mm |
Wheelbase | 1,231 mm | 1,276 mm | 1.303 mm | 1,335 mm |
Bottom bracket lowering | 21 mm | 21 mm | 21 mm | 21 mm |
Bottom bracket height | 351 mm | 351 mm | 351 mm | 351 mm |
Travel (rear) | 208 mm | 208 mm | 208 mm | 208 mm |
Suspension travel (front) | 200 mm | 200 mm | 200 mm | 200 mm |
Frame size | SM Mid | MD Mid | LG Mid | XL Mid |
---|---|---|---|---|
Wheel size | Mullet 29/27.5 | Mullet 29/27.5 | Mullet 29/27.5 | 29′′ |
Reach | 419 mm | 454 mm | 474 mm | 499 mm |
Stack | 625 mm | 634 mm | 638 mm | 643 mm |
STR | 1,49 | 1,40 | 1,35 | 1,29 |
Steering angle | 62,9° | 62,9° | 62,9° | 62,9° |
Seat angle, effective | 77,8° | 77,3° | 77,2° | 76,9° |
head tube | 100 mm | 110 mm | 115 mm | 120 mm |
Seat tube | 435 mm | 445 mm | 455 mm | 465 mm |
Overhead height | 726 mm | 728 mm | 729 mm | 729 mm |
Chainstays | 445 mm | 450 mm | 456 mm | 461 mm |
Wheelbase | 1,231 mm | 1,275 mm | 1.303 mm | 1,335 mm |
Bottom bracket lowering | 19 mm | 19 mm | 19 mm | 19 mm |
Bottom bracket height | 353 mm | 353 mm | 353 mm | 353 mm |
Travel (rear) | 208 mm | 208 mm | 208 mm | 208 mm |
Suspension travel (front) | 200 mm | 200 mm | 200 mm | 200 mm |
Echipări
Din luna decembrie noul Santa Cruz V10 va fi diponibil la vânzare în două variante de echipare diferite. Prețurile vor fi de 7.699 euro și 9.996 euro. Dacă preferi să iți construiești bicicleta după bunul plac poti opta pentru achizițonarea cadrului la prețul de 4.299 euro. Cadrul va veni împreună cu amortizorul Fox DHX2 Factory. Toate modelele vor beneficia de cadrul construit din cel mai calitativ carbon „CC”.
Varianta V10 CC S este echipată cu suspensii Fox Performance și transmisie SRAM GX DH, pe când varianta de top V10 CC X01 primește suspensii Fox Factory, transmisie SRAM X01 DH și frânele SRAM Code Silver.
Santa Cruz V10 CC S – 7.699 euro Santa Cruz V10 CC X01 – 9.699 euro
Via Santa Cruz