Acum citesti
Salonul Bicicletei 2015 – primele impresii

Programat pe parcursul a patru zile, Salonul Bicicletei reprezintă o invitație greu de refuzat de pasionații și de cei curioși în legătură cu vehiculul cu două pedale, mai ales în privința ofertei de pe piața autohtonă. Deschis oficial ieri, 19 martie, într-un cadru festiv, Salonul a intrat azi în prima zi cu program generos de vizitare, începând cu orele 10 ale dimineții și întinzându-se până la 20.00, așa că am fost în „inspecție” la locul faptei înainte ca acesta să devină aglomerat. Impresii și informații în cele de mai jos, dar și în articolele care vor urma.

generic

Pentru început, merită reamintit că Salonul Bicicletei este o inițiativă aparținând AsPIC (Asociația Profesională a Producătorilor, Importatorilor și Comercianților de Biciclete din România), care a dorit ca expoziția de biciclete să fie un eveniment individual, axat doar pe acest segment. Astfel, cei mai importanți jucători de pe piața românească de profil au răspuns prezent invitației și și-au pregătit standuri bine aprovizionate cu numeroase produse care se regăsesc în magazinele/oferta lor.

Moș Ion Roată, importator al unor mărci de prestigiu precum Felt, Catlike, Castelli sau Vittoria, și-a etalat produse aparținând acestora, dintre ele cea mai puternică prezență putând fi considerată cea a italienilor de la Castelli. Întreaga colecție de echipament de vară, atât pentru femei, cât și pentru bărbați, aparținând sezonului 2015 a fost afișată, iar printre produsele care au ieșit în evidență amintim articolele vestimentare pentru femei. De la top-uri speciale până la tricouri din materiale foarte lejere, Castelli a inclus în gama sa pentru doamne articole nu doar de calitate, ci și funcționale, pregătită să facă față rigorilor ciclismului. Nici faimoasa jachetă de vreme ploioasă și rece, Gabba, nu a lipsit, produsul fiind foarte apreciat de cicliștii profesioniști pentru proprietățile sale protective, impermeabile și lejeritatea sa.

În materie de biciclete, magazinul s-a dotat cu principalele modele Felt de mountain bike-uri 29er, cele din seriile .70 și .80, care se remarcă printr-un raport calitate/preț rezonabil, în timp ce pentru restul disciplinelor se poate alege de la modele entry-level până la high-end.

Rovelo este un jucător nou pe această piață și în portofoliul său se regăsesc mărcile Raleigh, Diamondback și Carrera. Prima marcă este, probabil, cel mai bine reprezentă și pornește de la o gamă largă de biciclete de copii (circa 50 de modele sunt disponibile), în culori vii, accesorizate și unele replici de mountain bike-uri pentru cei mici și chiar de cursiere.

Cât privește segmentul off-road, mountain bike-urile pe care mizează compania sunt cele aparținând Diamondback, modele precum Ascent, Peak sau Mission Pro acoperind nevoile amatorilor de cross-country sau discipline mai extreme. Nici în materie de cursiere, Rovelo nu s-a culcat pe o ureche și a aliniat o serie de modele cu prețuri tentante aparținând Raleigh, pentru toate nivelurile de performanță, biciclete deosebite fiind cele din seriile Criterium și Revenio. Nu în ultimul rând, la standul lor se pot găsi biciclete de trekking, touring, de velodrom, de ciclocros și de oraș, de tip cruiser, aproape toate mai mult sau mai puțin puternic accesorizate, în culori felurite, alegerea devenind oarecum și o chestiune de gust. De asemenea, multe modele vor fi disponibile pentru testare la această expoziție și vor putea fi comandate la prețuri speciale față de cele expuse în mod curent. Tot aici am descoperit și o bicicletă electrică – Captus Crossbar, elegantă, funcțională și care implică (mult) mai puțin efort pentru deplasare.

 

Giant România a expus o gamă foarte generoasă de biciclete, de la flota de mountain bike-uri performante sau recreaționale pe care a pregătit-o Giant, până la cursiere, în frunte cu modelul ultra-performant TCR Advanced SL ISP Composite 0, biciclete de triatlon și biciclete de velodrom. La standul lor am întâlnit și prima bicicletă de aventură (gravelgrinder) a expoziției, Giant Revolt, o cursieră cu un cadru foarte relaxat din punct de vedere geometric, anvelope de 35mm cramponate, frâne pe disc și elemente de confort, care se remarcă prin versatilitate asezonată cu puțină sportivitate.

Demn de menționat, magazinul a pregătit și o ofertă specială pentru 2015, astfel că orice bicicletă nouă aferentă gamei acestui an vine cu o asigurare gratuită. Sunt anumite termene și condiții care trebuie respectate și pe care trebuie să le luați la cunoștință, dar în caz de furt, primești fie 80% din valoarea bicicletei înapoi, în cazul în care vrei să achiziționezi o nouă bicicletă de la Magazinul de Biciclete, fie 70% din valoarea acesteia dacă optezi pentru restituirea în bani a respectivei valori. Totodată, Giant România a pregătit echipa Skirt Bike Giant, formată din 6 domnișoare, care își propune, pentru început, să participe la Road Grand Pink și Prima Evadare.

Explorer Sport a amenajat un spațiu expozițional ticsit de mountain bike-uri, așa că iubitorii de off-road pot găsi acolo aproape orice caută. Gama expusă variază de la bicicletele entry-level și urcă până la high-end, indiferent de disciplină. Așadar, dacă vrei ceva de cross-country găsești. Dacă dorești all-mountain/enduro idem. De fapt, se pare că în materie de full-suspension, Ghost s-a cam întrecut pe sine, venind cu câteva propuneri care nu pot lăsa niciun pasionat de mountainbiking extrem rece, pozele vorbind de la sine.

BikeXpert s-a prezentat cu un stand nu tocmai populat cantitativ, dar care a excelat la capitolul calitate. Din nou, mountain bike-urile au fost în prim-plan, în frunte cu modelul de top-end Cube Elite C68 SLT, echipat cu suită de componente alese pe sprânceană: furca de tip upside-down Rock Shox RS-1 și setul SRAM XX1 atașate celui mai bun cadru hardtail al companiei germane.

În completare, au mai fost prezente modelele Stereo pentru all-mountain/enduro, dar și numeroase variante electrice ale acestora, disponibile pentru test și care pot fi comandate în cazul în care există clienți dornici de a-și achiziționa așa ceva. Tot la acest stand au fost prezente câteva modele de biciclete electrice pentru oraș, dotate cu mai multe accesorii necesare acestui mediu. În privința altor oferte ale magazinului, modelele aferente anului 2014 sunt vândute la prețuri substanțial reduse și, pentru orice bicicletă cumpărată de la BikeXpert, prima revizie este gratuită.

Dr. Bike are leacul pentru orice persoană atinsă de microbul bicicletei, având expuse modele aparținând mărcilor Focus, Stevens sau Sprint, precum și o consistentă ofertă de accesorii și componente, care începe de la obiecte mai mărunte, precum bidoane și suporturi pentru acestea, și ajunge la piese cu „greutate” precum furci. Firește, și în materie de consumabile magazinul s-a pregătit temeinic, mizând în special pe anvelope Maxxis și Continental.

Vezi Comentarii (2)
  • Fost, vazut, plecat !

    „As dori o bicicleta care sa incapa in lift daca stau la 7, sa fie rezistenta la gropile din Bucuresti, sa aiba suficiente rapoarte cat sa urc dealul de la Cotroceni fara efort, sa aiba aparatori de noroi care sa acopere toata roata ca sa pot merge la servici si cand ploua fara sa ajunga noroiul pe haine, sa aiba protectie la lant sa nu-mi prind pantalonii in el, sa pot face in week-end 100-150 de km intr-o zi, placutele de frana sa nu coste cat echivalentul lor la Logan, piesele sa aiba un pret decent, sa aiba o sea confortabila sa pot pedala in blugi cateva zeci de kilometri intr-o zi prin oras, sa nu dau 100 de lei pe o lampa sau un far, etc. – Nu vindem asa ceva. -Multumesc, pe o astfel de bicicleta am venit la salon si am legat-o de un stalp in curte, pentru ca nu am gasit alt loc in care sa o leg. ”

    Cred ca participantii de la salon ar trebui sa invete ceva din ce am scris eu mai sus, daca vor ca lumea sa mearga pe bicicleta si in afara timpului liber.

  • D-nul Laur este mult mai simplu decit credeti O ASTFEL DE BICICLETA NU S-A INVENTAT. aaaaa ca noi romanii cautam strutzo-camile si daca nu gasim le luam la pila pana iese, este altceva. O bicla si blonda si bruneta si grasa si slaba si usoara si ieftina si mare si mica …sa ma iertati nu exista. Idiotii astia de occidentali care sunt cu 100 de ani lumina inaintea noastra au facut bicla de oras, bicla de tura, bicla de munte si cea de sosea, oare de ce? Probabil pentru ca nu au discutat cu dvs sa le explicati cu arata bicla perfecta.

    o zi placuta
    PS cu astfel de gandire ne meritam locul si soarta din pacate.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

10 − 2 =