Acum citesti
Ribble Ultra SL ar putea fi cea mai aerodinamică bicicletă de șosea, datorită ghidonului inovator

Noua cursieră aero Ultra SL de la Ribble are forme aerodinamice cu care deja ne-am obișnuit, însă ei spun că ceea ce o face mai performantă este sistemul de integrare. Ribble consideră că noua Ultra este cea mai aerodinamică bicicletă de șosea care a existat vreodată. Ce e sigur e că e cea mai rapidă bicicletă făcută de Ribble vreodată. Principalul responsabil pentru acest lucru este noul cockpit integrat Ultra Bar, cu forme exotice și curbate.

Forma generală a noului model Ribble Ultra SL arată în mare parte ca orice altă cursieră aero modernă de pe piață, împărțind multe elemente cu modelul de triatlon Ultra Tri Disc al aceluiași producător.

Tuburile cu profil aerodinamic alungit NACA, coroana furcii integrată cu downtube-ul, bidoanele ascunse în spatele downtube-ului, seatstay-urile coborâte, tija de șa alungită cu prindere ascunsă și cuveții integrați cu rutarea cablurilor complet internă sunt elementele de bază care dau performanța acestei cursiere.

Ribble spune că unicitatea bicicletei lor este dată de procesul de proiectare a acesteia. Încă de la începutul proiectului Ultra Road, proiectarea virtuală CFD a avut ca scop calcului fluxului de aer împreună cu un ciclist virtual, pentru a obține rezultate realiste.

Apoi, odată ce au fost stabilite conceptele de design, au fabricat prototipuri prin imprimare 3D pe care le-au testat în tunelul aerodinamic împreună cu un ciclist. În final, au produs prototipuri realiste, ce au fost testate pe șosea și pe velodrom pentru confirmarea performanțelor și în mediul real.

Procesul a prioritizat o soluție aerodinamică mai completă, cu performanțe cu adevărat realiste pe șosea, indiferent dacă e vorba de un profesionist ce rulează cu 47 km/h sau un amator care rulează cu 35 km/h.

Cel mai remarcabil element al noii Ribble Ultra SL este cockpit-ul integrat și optimizat ergonomic Ultra Bar. Combinația în curs de patentare de pipă și ghidon a fost dezvoltată nu doar pentru a scădea rezistența aerodinamică, ci și pentru a regla fluxul de aer din jurul ciclistului.

Ribble spune că ghidonul curbat puternic reușește foarte bine să taie prin aerul din fața ciclistului. Apoi acesta creează o zonă de rezistență aerodinamică minimă în care stă ciclistul, direcționân turbulențele în jurul ciclistului pentru a îmbunătăți și mai mult fluxul de aer.

Ribble nu a publicat greutatea sau dimensiunile reale ale noului ghidon aerodinamic din carbon, spunând doar că acesta e foarte ușor și foarte rigid, cu rutare internă completă, prindere directă pentru accesorii și drop-uri cu formă ergonomică.

Ribble a publicat documentele detaliate ale producției noii Ultra în format pdf pe pagina lor, pentru cei ce vor să intre în detalii amănunțite. Este suficient însă de amintit că noua bicicletă completă Ultra SL R salvează 75 de secunde la o tură de 40 km cu viteza de 35 km/h sau 61 de secunde din aceiași 40 km la 47 km/h în comparație cu modelul lor de cursieră standard Endurance SLR. Asta înseamnă în jur de 3 minute la o tură de aproximativ 100 km!

Cursiera aero Ribble Ultra SL vine cu ghidonul curbat Ultra Bar la modelul Ultra SL R, dar vine și cu ghidon aerodinamic cu aspect mai tradițional pe versiunea Ultra SL.

Ambele versiuni folosesc același cadru din carbon monococă, fabricat din fibre hi-mod Toray T1000/T800, disponibil în 5 mărimi standard, între XS și XL.

Momentan, ghidonul Ultra Bar nu e disponibil și separat.

Versiunea Ultra SL R este disponibilă sub formă de kit cadru cu furcă, ghidon, cuvete, tijă și ax pentru ambele roți la prețul de 2915 Euro.

Bicicletele echipate complet Ultra SL R încep de la 4175 Euro în varianta cu Ultegra mecanic, 6410 Euro în varianta cu Ultegra Di2 și roți cu 3 spițe sau 7090 Euro în versiunea cu Dura-Ace Di2 și roți profilate ENVE. Greutatea bicicletelor complete începe de la 7.6 kg în mărimea M.

Este posibilă personalizarea echipării dar și a culorii cadrului, pe pagina Ribble. Bicicletele complete sunt disponibile deja pentru precomandă, unele dimensiuni de cadru fiind disponibile din octombrie 2021, dar unele versiuni fiind programate doar pentru luna mai 2022.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații de pe bikerumor.com

Vezi Comentarii (0)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

1 × two =