Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete…
AFISport vine cu o serie de reduceri pentru furcile Rock Shox din stoc, prin urmare, astfel mi-a venit ideea să redactez acest articol. Ca regulă generală, toți cunoaștem importanța unei furci și feedback-ul pe care aceasta ni-l oferă în teren. O furcă mai scumpă nu este doar mai confortabilă, însă oferă performanțe sporite pe traseu variat – chiar și pe cel mai dificil – și este totodată mai ușoară, în unele cazuri constribuind la reducerea semnificativă a greutății (simpla trecere de la o furcă ce cântărește 2.8 kg la una de 1.4 kg este un pas imens înainte). Desigur, totul cu un cost mai mare, însă date fiind reducerile disponibile, poate că ar fi momentul să iei în calcul un upgrade.
Există numeroase reduceri pentru furci, însă în acest articol am făcut o selecție cu produsele noastre preferate. Totodată, articolul este orientat către cei care dețin o furcă simplă, pe arc sau una pe aer dar entry-level (adică cu brațe superioare mai înguste, cu o cursă mai mică etc.). Ceea ce trebuie să reții este că furcile recomandate în acest articol vin cu steerer conic – asta înseamnă că trebuie să deții un cadru cu un headtube conic, un butuc ax de 15mm (ceea ce înseamnă că trebuie să ai un butuc compatibil – în cele mai multe dintre cazuri va fi necesar să treci de la butuc normal de 100mm la cel boost, de 110mm) și roata potrivită pentru furca pe care ți-o dorești: 26, 27.5 sau 29 de inch, după caz. În ceea ce privește cursa, poți plusa cu un maxim de 20mm față de furca pe care deja o deții (de exemplu, dacă ai o furcă de 100mm, este posibilă montarea uneia de 120mm).
Rock Shox Recon RL
Prima recomandare și probabil și cea mai accesibilă pentru cei care dețin biciclete mai vechi, este Recon RL, cu steerer drept de 1-1/8 inch, prindere de roată clasică cu cheiță de 9mm, cartuș de aer și cursă de 100mm. În plus, este construită pentru roțile de 29 de inch, așadar reprezintă un upgrade ideal pentru cei care dețin biciclete entry-level cu furci pe arc. Prețul este de 987 de lei, redus de la 1.429 de lei.
Modelul poate fi văzut aici.
Rock Shox Reba
Această furcă este construită pentru bicicletele cu roți de 27.5 inch și headtube tapered, are un cartuș de aer și o cursă de 120mm, așadar se poate monta pe un hardtail care deține o furcă cu o cursă de 100mm. Vine și cu ax de 15mm (non-boost), așadar oferă mai multă stabilitate, plus reglaj de rebound și setarea presiunii de aer. Prețul este d e1.636 de lei, redusă de la 2.679 de lei.
Modelul poate fi văzut aici.
Rock Shox Sektor
Mărim un pic cursa furcii și trecem la Sektor-ul cu o cursă de 130mm, cu cartuș Solo Air, steerer conic, compatibilă cu roți de 29 de inch și ax de 15mm pentru prinderea roții de față. Aceasta se potrivește bicicletelor full-suspension cu o cursă de 120mm și are un preț de 1.480 de lei, redus de la 2.169 de lei.
Modelul poate fi văzut aici.
Rock Shox 35 Gold RL
Pentru cei care dețin o bicicletă cu roți de 27.5 inch și vor să treacă la formatul boost dar doresc și brațe superioare semnificativ mai robuste, adică de 35mm, această variantă este una dintre cele mai atractive dat fiind prețul de achiziție de doar 1.482 de lei. Primești suplimentar un cartuș de aer, cursă de 130mm și reglaj pentru rebound sau presiune. Furca este redusă de la 2.450 de lei!
Modelul poate fi văzut aici.
Rock Shox Pike
Ultima, dar nu cea din urmă, este deja legendara Rock Shox Pike, cu o cursă de 130mm, cu performanțe de top, cartuș Solo Air, o sumedinie de reglaje și o greutate mică de doar 1.9 kg. Este compatibilă cu full-suspension-urile cu roți de 29 de inch și are un preț de achiziție de 2.651 de lei, redus de la 4.359 de lei!
Modelul poate fi văzut aici.
Ceea ce vezi mai sus sunt alegerile noastre, însă cu siguranță poți găsi și alte modele interesante, căci prețul pentru cea mai ieftină furcă pleacă de la doar 142 de lei (pentru un Suntour XCM). Lista completă poate fi consultată aici.
Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.