Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei…
Prezentă în rândul producătorilor de biciclete încă din 1887, Raleigh a avut o istorie destul de zbuciumată și, după niște ani recenți de stat undeva în penumbra industriei, marca britanică își croiește încet-încet drum spre primul eșalon. Pentru 2015, abordarea insularilor este puțin diferită, dar intuiția lor, aceea de a include biciclete rapide de aventură și cursiere comode în gamă, se poate dovedi corectă.
Cum spuneam, pe lângă obişnuitele cursiere, mountain bike-uri, biciclete de touring/trekking și așa mai departe, Raleigh mizează pe două dezvoltări mai speciale, una proprie și una adoptată deja de mai multe companii. Compania nu le include în vreo categorie anume, poate nici nu trebuie atâta vreme cât pur și simplu sunt compatibile cu cererile clienților și reprezintă materializarea unei specii de biciclete de călătorie/aventură.
În cazul bicicletelor de aventură avem deja câteva „antecedente”, comise de Specialized și GT printre alții, iar Raleigh contraatacă cu Willard 1 și 2. La fel ca modelele corespondente ale mărcilor concurente, și acestea se bazează pe anvelope mai groase (40mm), angrenaj compact cuplat cu casetă având cel mai mare pinion de 28 și frâne pe disc mecanice. Willard 1 beneficiază de un set Shimano 105, pe când Willard 2 rulează cu Shimano Sora 2×9, dar ambele au ca componentă centrală un cadru din aluminiu 6061. Așadar, mergi pe unde vezi cu ochii!
Raleigh a mai insistat pe cartea plimbărilor lungi, recreaționale, dar realizate totuși la o viteză decentă, lansând modelele Grand Prix și Record Ace. Aceste cursiere de oțel diferă doar prin prisma țevilor din care le sunt realizate cadrele, pentru prima folosindu-se Reynolds 520, iar pentru cealaltă Reynolds 631. Altminteri, specificațiile sunt trase la indigo, cuprinzând furcă de oțel din țevi Reynolds 4130, posibilitatea de a monta anvelope late de 28mm, o geometrie lejeră și o echipare Campagnolo Veloce. Totuşi, Grand Prix are şi o versiune care înglobează tehnologia Ritchey Break-Away, mai mult decât binevenită în cazul celor care călătoresc cu bicicleta în geantă. Sistemul presupune existența sub punctul de joncțiune al seat stay-ului cu top tube-ul și la baza down tube-ului a două încuietori care, odată desfăcute, permit decuplarea țevilor. Practic, cadrul se divide în două bucăți separate și devine mai ușor de transportat astfel.
Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.