Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei…
Cursierele care sfidează rezistența aerului și totuși sunt manevrabile, ba chiar agile, cunosc o creștere, motiv bun pentru producători să își joace cartea și în acest segment. Parlee și-a rafinat candidatul pentru acest post, ESX, pe care l-a prezentat de curând și în care este foarte încrezător.
Disponibil în cinci mărimi ale cadrului, ESX va permite totuși o mai largă paletă de înălțimi ale tijei de ghidon, prin piesa care se introduce sub aceasta și este mărginită de head tube și top tube. Mulțumită acelei piese va fi nevoie de mai puține distanțiere, dar se și poate scoate, în cazul în care posesorul dorește o poziție mai agresivă.
Tija de șa permite va avea un offset de 0mm sau de 25mm, în timp ce strângerea acesteia în poziție se va face cu un șurub al unui mecanism integrat în cadru. Cât despre datele din tunelul aerodinamic, acestea nu au fost încă publicate, dar cel puțin știm că greutatea unui cadru de mărime M/L va fi undeva între 925 și 950 de grame, furca cu gât netăiat de 300mm va cântări circa 320 de grame, iar tija de șa undeva la 185 de grame.
Mai este inclus și cablaj intern și cadrul este compatibil cu sisteme electronice și mecanice de schimbare a vitezelor. Prețul unui frameset se cifrează la 5.400$, pe când o bicicletă completă începe de la cei 6.500$ pe care îi costă cu setul Shimano Ultegra mecanic la 10.200$ cu setul Shimano Dura-Ace Di2, având ca dotare standard roțile HED Ardennes+ Lt și cockpit 3T Team.
Via Parlee
Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.