Acum citesti
Orbea Oiz OMX 2021 e mai rigidă și mai ușoară, gata de XC sau de Trail

Noua Orbea Oiz a fost introdusă pe piață acum 2 ani cu o formă modernă și un cadru foarte performant. În 2021 în gama Oiz se adaugă varianta OMX, dintr-un carbon superior, gata de XC, maraton sau trail. La exterior, noua bicicletă de XC arată destul de asemănător cu modelul anterior, dar sub vopseaua strălucitoare, noua versiune OMX oferă greutate mult mai mică, geometrie mai strânsă și un spate schimbat, disponibile toate în varianta cu cursă de 100 mm pentru XC sau de 120 mm TR pentru trail.

Practic noua Orbea Oiz este vechiul model de competiție de 29 ce a primit structura de carbon de top OMX, prezentă deja de ceva vreme pe cursierele Orbea de top.

Dar nu a fost construit doar un cadru mai ușor și mai rigid (chiar cu 18% mai ușor decât modelul OMR anterior), Orbea a proiectat un spate complet nou pentru acest MTB de XC, care îl face mai rapid de manevrat și mai ușor.

Conceptul Two Stroke se păstrează, așa că noua Orbea Oiz OMX 2021 e disponibilă atât în varianta XC cu cursa de 100 mm cât și TR cu cursa de 120 mm, pentru a acoperi toate domeniile de la cursele de XC la maratoane și la turele rapide pe trail.

Structura Orbea OMX folosește cel mai avansat amestec al lor de fibre de carbon hi-mod, pentru a construi cele mai ușoare cadre, cu un echilibru perfect între greutate mică, rezistență generală și confort. Bicicletele OMX folosesc fibre high modulus 588GPs cu o rezistență la întindere de 3800MPa. Fiecare bucată de carbon e tăiată individual cu laser pentru fiecare mărime, apoi montată manual în matrițe complexe, pentru plasare precisă, după care sunt prelucrate termic în una dintre cele mai complexe matrixe Orbea, totul pentru a minimiza materialul în exces și pentru a asigura o plasare consistentă a fibrelor și o compresie bună a rășinii.

Orată cu trecerea la structura OMX pentru Oiz, greutatea cadrului mărimea M a scăzut la 1740 g incluzând amortizorul, ceea ce Orbea spune că e cu 250 g mai puțin decât cadrul anterior OMR.

Cadrul OMR 2021 e un pic mai greu ca înainte, la 2080 g cu amortizor în mărimea M, datorită trecerii de la brațul din carbon de acționare a amortizorului la unul din aluminiu. Astfel, cadrul OMX 2021 este cu 25% mai ușor decât cel OMR tot 2021.

Pe lângă scăderea de greutate, triunghiul spate al noului OMX are chainstay-uri cu 5 mm mai scurte, de doar 430 mm. Spațierea Boost din spate permite trecerea la prindere de etrier FlatMount pentru a fi compatibilă cu ultimele frâne de XC. Modelul OMR păstrează chainstay-urile mai stabile de 435 mm.

Noile biciclete OMX au un chainstay scurtat, dar restul geometriei de XC și trail, folosită cu succes și în Cupa Mondială, rămâne neschimbată. Oiz era deja o bicicletă agresivă de competiție de XC, așa că unghiul furcii de 69 de grade și a tijei de șa de 75 de grade rămân neschimbate, reach-ul fiind de 435 mm la cadrul M.

În varianta Oiz TR cu cursă mai lungă a amortizorului pe spate pentru a împerechea furca de 120 mm, bicicleta are un unghi al furcii mai mic cu 1 grad iar reach-ul e cu 1 cm mai mic pentru agilitate pe teren dificil.

Oiz OMX are un aspect ceva mai integrat, cu o nouă pipă, distanțiere și cuvete cu un design cu trecere continuă spre cadru. Noul cockpit include opțiunea unei prinderi de GPS deasupra pipei.

Un nou accesoriu este maneta Squidlock cu 3 poziții ce oferă modurile deschis, rigid și blocat ale suspensiei plus controlul tijei dropper în aceiași manetă.

Bicicletele din carbon sunt cam toate compatibile doar 1x de ceva vreme, dar Oiz are un chain guide integrat pe pivotul principal al suspensiei, pentru o securitate mai bună, Protecția din plastic turnat protejează cadrul din carbon și face transmisia mai silențioasă, rulmenții Enduro o fac să funcționeze fin iar urechea de schimbător universală UDH face cadrul ușor de reparat.

Oiz are rutare internă, compatibilitate cu tijă dropper, monobloc PressFit PF92 și spațiu pentru 2 bidoane în cadrele M sau mai mari, tija de șa fiind de 31.6 mm.

Odată cu noul model, Orbea introduce și mai multe posibilități de personalizare, Oiz OMX fiind parte din programul MyO în toate versiunile. Există trei scheme de culori standard, dar MyO adaugă multe alte combinații cu fața mată și spatele lucios, plus o mulțime de culori și trei scheme grafice unice care pot fi adăugate pentru un aspect mai deosebit.

Modelul de top Orbea Oiz 2021 este disponibil în patru echipări complete și patru mărimi de cadru: S-XL.

Modelul Oiz M-Pro e cel mai ieftin cu cadrul OMX, cu o echipare Shimano XT/XTR 1×12, suspensii Fox Factory Float DPS și Factory 100 mm 32 SC, roți DT Swiss XR1650 cu anvelope Maxxis Rekon de 2.35, totul la prețul de 5300 Euro.

Următorul model Oiz M-Pro TR costă 5500 Euro și are aceiași echipare, dar cu suspensie de 120 mm și o furcă Fox Factory 34 Step Cast cu tratament Kashima, anvelopele fiind modelul mai agresiv Maxxis Forekaster de 2.35 iar tija fiind model dropper cu cursa de 125 mm.

Modelul Oiz M-Team costă 7000 Euro și are cursa de 100 mm, cu amortizor Fox Factory și furcă 32 SC, dar cu un grup complet XTR și roți din carbon DT Swiss XRC1501, dar cu tijă de șa fixă din carbon.

Modelul de top Oiz M-Ltd costă 8600 Euro și e echipat cu transmisia wireless SRAM XX1 Eagle AXS 1×12, frâne Level Ultimate, suspensie Fosx 100 mm Factory, tijă dropper Transfer și roți DT XRC1200.

Pe lângă versiunea de top OMX, Oiz e disponibilă îm multe versiuni cu cursa de 100 mm XC și de 120 mm TR, dar cu cadrul anterior OMR, ce are acum brațul suspensiei din aluminiu. La un preț și mai mic sunt modelele Oiz din aluminiu hidroformat, introduse anul trecut.

Noile biciclete sunt deja disponibile, unii distribuitori având deja noul Oiz OMX în magazine. Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații de pe bikerumor.com

Vezi Comentarii (0)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

thirteen − 1 =