Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei…
Vedeta colecției din toamna care vine a celor de la Orbea se numește Avant și promite mai multe decât ar lăsa numele acesteia să se creadă. La prima vedere o bicicletă de ciclocros, noul model al spaniolilor vine echipat cu frâne pe disc, hidraulice sau mecanice, și este compatibilă atât cu seturile mecanice, cât și cu cele electronice.
Dacă versatilitatea era oricum o caracteristică a bicicletelor de ciclocros, Avant duce lucrurile ceva mai departe, cadrul de carbon putând suporta nu doar opțiunile enumerate mai sus, ci are loc și de aripi și pentru un portbagaj. Suplimentar, pot fi folosite anvelope de 28mm și butuci de spate de 130 sau 135mm, iar pentru conservatori există spațiu de montare a frânelor pe jantă.
Noutatea pe care o aduce Avant nu este doar sumedenia de opțiuni de care dispune, care, fie vorba-ntre noi, o includ într-o categorie nedefinită, căci momentan alt model cu aceleași trăsături nu se regăsește pe piață, ci și faptul că este special gândit pentru frâne pe disc. Varianta prezentată oficial de producător este echipată cu frânele hidraulice Red ale celor de la SRAM, însă este foarte probabil să existe o paletă mai largă de opțiuni în privința specificațiilor.
Deocamdată nu este clar dacă același cadru va fi pus la bătaie în cazul frânelor pe disc și a celor pe jantă, dar este destul de sigur să fie așa, din moment ce producătorul a avut grijă ca varianta prezentată să fie compatibilă cu schimbătoarele mecanice și electronice. Așadar, de ce ar mai produce alt cadru doar de dragul frânelor?
Și, pentru că Orbea se pare că și-a propus să ne dea puțin pe spate, a anuțat că va oferi garanție pe viață pentru cadrul Avant, căruia i-a dedicat și un micro-site.
Via Orbea
Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.
Cit costa !!!