Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete…
Producătorul suspensiei Trelever, susține că furcile clasice cu amortizor au ajuns deja la finalul dezvoltării. Nu mai poate fi inventat nimic nou, așadar, trebuie abordată problema dintr-o nouă perspectivă. În acest sens, au lucrat intens la o nouă suspensie de tip paralelogram care se bazează practic pe un amortizor, montat undeva pe cadru. Furca cu coroană dublă necesită totuși un cadru special, dar poate fi instalată și pe biciclete hardtail cât și pe biciclete full suspension.
La InterBike, în Statele Unite ale Americii, Scurra a prezentat o bicicletă full suspesion, pentru Enduro, dotată cu o astfel de furcă. Așa cum se poate vedea și în imagini, pe bicicletă sunt instalate două shock-uri DT Swiss, unul pentru furcă și celălalt pentru basculă. În această configurație, bicicleta cântărește aproximativ 15 kg, mai puțin decât ne-am aștepta văzând construcția complexă a furcii.
Avantajele acestei furci sunt direcția foarte precisă, distanța mare până la sol furca fiind protejată de eventuale lovituri, rigiditatea mare și masa nesuspendată mică. Dezvoltarea furcii a început în septembrie 2009, iar acum, după 4 ani, este prezentat primul prototip la Interbike. A fost creată pentru a fi folosită pentru Cross Country, All Mountain, Downhill sau în scopuri recreaționale, adică plimbări.
Momentan nu au fost oferite detalii despre costuri, lansare sau alte date tehnice.
via scurra.eu
Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.
E o nebunie. Astea sunt doar frustrari a inginerilor care n-au reusit sa inventeze ceva util si sufera din cauza asta. In afara de ingineria care sta la baza acestei furci si care e de apreciat, exista un raport cost/eficienta care in cifre absolute, in cazul de fata, este inacceptabil.
In afara de profesionisti, pentru care costurile nu sunt o probleme atat timp ca creste eficienta, asa ceva nu-i este util nimanui.
Foarte multe articulatii care sunt supuse uzurii. Multe componente care nu-mi inspira incredere. Doar daca nu se poate inova in domeniul furcilor clasice nu inseamna ca trebui sa le inlocuim. Daca ar fi existat un sistem mai eficient, mai durabil, mai rational din punct de vedere costuri, ca o furca clasica atunci pana acum toti am fi folosit acel sistem.
Interesanta abordare! E o diferenta fata de norma actuala, dar si locomotiva cu aburi a fost privita cu neincredere de vizitii de diligente.
Oare ce mai urmeaza? Bare de torsiune, arcuri spirale plane, arcuri disc?