Acum citesti
Noul Lapierre Prorace SAT oferă 5-6 cm de suspensie pe un hardtail de top

Compania franceză a combinat pentru noul lor hardtail din carbon pentru XC sistemul de amortizare a vibrațiilor de la bicicletele de șosea cu geometria de competiție și tuburile din carbon folosite la modelele full suspension. Rezultatul este noul Prorace SAT – un model ce promite accelerare excelentă și cățărare eficientă demne de un hardail ușor din carbon, dar cu un confort specific unui model softail. Flexarea controlată a triunghiului spate are rolul de a mări aderența și controlul și de a face bicicleta mai rapidă atât în sus cât și în jos pe munte.

Noul hardtail Prorace combină sistemul cu elastomer SAT introdus pe cursiera endurance Pulsium și geometria modelului full suspension XR.

Elementul cheie al noii biciclete este bineînțeles tehnologia Shock Absorption Technology ce folosește un elastomer situat între capătul seatstay-urilor și toptube-ul curbat, dar de fapt mare parte din funcționarea sistemului se bazează pe forma tuburilor și aranjarea straturilor de carbon. Carbonul este aranjat diferit pentru fiecare mărime, în funcție de greutatea preconizată a utilizatorului.

Sistemul SAT funcționează de fapt fără elastomerul din cadru, acesta având rolul de a atenua vibrațiile, pentru estetică și de a oferi o protecție a cadrului în caz de bottom out la un șoc foarte puternic.

Dacă se elimină elastomerul se poate vedea că seat tube-ul extrem de aplatizat chiar deasupra monoblocului și alinierea cu offset a seatstay-urilor și a top tube-ului sub șa permite ca impulsurile venite de la roata spate sau de la șa să flexeze seat tube-ul și seatpost-ul pentru a permite roții să mențină contactul cu solul și ciclistului să fie neafectat. Lapierre nu au anunțat o cursă reală a sistemului, dar se pare că e vorba de 5-6 cm în zona elastomerului și chiar mai mult în zona șeii.

Lapierre au vrut inițail să construiască o bicicletă mai rapidă și mai ușoară de XC, așa că zona centrală formată din downtube, monobloc și chainstay-uri este extrem de rigidă pentru manevrabilitate și transfer de putere excelente. Dar au observat la modelul de șosea Pulsium că o combinație între zona inferioară rigidizată și sistemul flexibil SAT face biciceta să fie mai bine așezată pe sol, ajutând inclusiv pe urcări.

Lapierre au optimizat Prorace pentru transmisie 1x și în special Eagle și a dezvoltat un chain guide cu montaj sus la prinderea de deraior față. Protecția din plastic are 30 g și include un mic suport Integrated Spare Link ISL pe spate unde se poate transporta un link rapid pentru reparat lanțul pe traseu dacă e nevoie.

Bicicleta rămâne însă compatibilă cu sisteme cu două foi, deși toate echipările vor fi 1x, acceptând atât deraioare mecanice sideswing cât și electronice Di2. Prorace include de asemenea portul de acces pentru montajul bateriei Di2 în zona monoblocului pentru o greutate distribuită cât mai jos. Fiind o bicicletă de competiție, aceasta are loc pentru un singur bidon pe downtube. Nu s-a putut monta unul pe seat tube pentru că ar fi împiedicat funcționarea sistemului SAT.

Deși bicicleta folosește tijă de șa de 27.2 mm pentru confort superior, este inclusă și rutare internă pentru tijă dropper. Deși nu va fi gata deodată cu bicicleta, Lapierre lucrează la modelul lor propriu de tijă dropper care va fi disponibilă cel mai sigur la începutul anului viitor.

Geometria noului Prorace este asemănătoare cu modelul mai lung dar tot de XC dezvoltat de Lapierre pentru modelul full suspension XR. Capacitatea de coborâre pe teren dificil este garantată de faptul că Nicolas Vouilloz, multiplu campion mondial la DH, are un rol activ în dezvoltarea și testarea tuturor MTB-urilor de la Lapierre.

Bicicleta va fi disponibilă în 4 mărimi, doar cu roți de 29 și cu butuc Boost 148 în spate și chainstay-uri de 428 mm. Lapierre au anunțat că au reușit să aducă un cadru nevopsit la greutatea de sub 1 kg iar în varianta finisată la 1070 g, cu diferențe de 20-30 g între mărimi.

Prorace SAT va fi disponibil cu două versiuni de cadru din carbon și trei echipări. Modelul Prorace SAT 929 va avea cadrul de top high mod Ultimate Carbon, furcă SID World Cup de 100 mm, transmisie completă XX1 Eagle, roți tubeless ready din carbon marca Lapierre și anvelpe Maxxis Ardent/Ikon, greutatea totală fiind de 9.2 kg.

Modelul Prorace SAT 729 folosește același cadru Ultimate Carbon dar ajunge la 10 k cu o furcă SID RL, grup X01 Eagle și roți din aluminiu Mavic Crossmax Elite.

Modelul mai ieftin Prorace SAT 629 va folosi un cadru din carbon mai puțin performant dar care va adăuga doar 30 g la greutate, însă cu o scădere semnificativă a prețului. Echiparea va include o furcă Reba RL, transmisie 1×11 NX și roți Mavic/Formula.

Prețurile finale nu au fost încă anunțate, dar modelul de mijloc 729 se așteaptă să ajungă la aproximativ 3600 Euro când va fi disponibil în magazine la sfârșitul lui iulie. Modelul ieftin 629 va avea prețul de 2700 Euro și va fi disponibil în toamnă iar modelul de top 929 nu are prețul încă stabilit și va fi disponibil doar în decembrie.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații și imagini de pe bikerumor.com

Vezi Comentariu (1)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

18 − eleven =