Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete…
După aproape doi ani de lansare, noul Ibis Ripmo (de ce oare nu i-au zis ripme?) se află deja la a doua versiune, botezată în consecință V2. Un full-suspension cu cadru din carbon și roți de 29 de inch, cu o geometrie agresivă și cu o cursă a suspensiilor cel puțin diferită față de concurență: 160mm pentru furcă și 147mm pentru cadru.
Deci ce a schimbat micul dar renumitul producător californian pentru 2020? În primul rând, poziționarea headtube-ului, de la 65.9 la 64.9 grade. Cu greu merge mai agresiv de atât în zilele noastre. Reach-ul a crescut de asemenea, semn că limitele sunt împinse în continuare. Rigiditatea este mai mare pentru ca bicicleta să fie mai eficientă la deal. Iar compatibilitatea actuală cu un amortizor cu arc este cireașa de pe tort. Dar prețul de 3.500 de euro pentru cadru cu amortizorul Fox DPX2 nu mai este atât de prietenos. Greutatea acestuia este însă de 2.86 kg. Acceptabil. Variantele complete pornesc de la 5.200 de euro și pot ajunge până la 9.700 de euro. În condițiile în care lumea se plânge că biciclete electrice sunt scumpe.
Așadar și Ripmo se integrează cu noile trend-uri, fiind mai lung, mai jos și cu o gemoetrie mai degajată. Chainstay-ul a atins valoarea de 435mm, iar reach-ul, de 500mm, în versiunea XL. În ceea ce privește echiparea vei avea nu mai puțin de 6 opțiuni: NX, SLX, GX, XT, X01 AXS și XTR, denumite în funcție de linia de componente care echipează bicicleta. Astfel, versiunea echipată cu XTR este cea mai scumpă, chiar mai scumpă decât cea echipată cu schimbătoarele electronice Sram AXS.
Nu îmi rămâne decât să-ți urez spor la strâns bani dacă obiectivul vieții tale este să apari la următorul concurs de enduro cu această bicicletă!
Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.