Acum citesti
Noul adventure-gravel Moots Routt ESC e gata de orice provocare

Bicicletele gravel devin tot mai capabile de aventuri serioase în offroad, iar Moots Routt ESC este un nou model care poate să te ducă departe de asfalt, cu spațiu pentru anvelope masive și alte elemente care să fie de folos în sălbăticie.

Routt ESC se adaugă colecției de biciclete Routt, care include modelul gravel-race Routt RSL, modelul gravel-explore Routt 45 și modelul gravel-confort Routt YBB. Routt ESC este proiectat pentru a ajunge mai departe în offroad, cu multe tehnologii împrumutate de la categoria MTB.

Cel mai remarcabil element la Routt ESC este spațiul masiv pentru anvelope. Bicicleta are loc pentru anvelope de până la 2.4 inch, cu care intră direct în domeniul MTB-ului. Conform Moots, Routt ESC este proiectat pentru gravel, double-track și single track. De aici vine nevoia de anvelope imense.

Cadrul folosește butuc boost de 148 mm în spate, un alt element specific MTB care dovedește că Routt ESC e proiectat pentru aventuri serioase. Mai mult, există trei prinderi de bidon și două prinderi triple pe furcă. Bicicleta poate fi încărcată cu bagaje grele, pentru aventuri de mai multe zile.

Routt ESC are spațiu pentru disc față de 180 mm și spate de 160 mm, alt element specific MTB-urilor. Moots a mai adăugat cadrului prindere pentru rulmenții pedalier clasică filetată BSA și tuburi cu profil mare, pentru a rezista la abuzuri serioase, mai ales când bicicleta e încărcată cu bagaje. Seatstay-urile curbate în formă de S oferă spațiul imens pentru anvelope dar păstrează și rigiditatea necesară pentru o manevrabilitate precisă.

Routt ESC are un unghi al furcii foarte mic în comparație cu alte gravel bike-uri, de 70.5 grade, față de valorile în jur de 72 de grade de la alte modele gravel. Nu e chiar o valoare de MTB modernă, dar e la limita noțiunii de gravel bike.

Moots oferă două niveluri de echipare pentru Routt ESC: varianta AXS și cea Neo Retro.

Varianta AXS cuprinde manetele SRAM Force ACS și schimbător spate GX. Angrenajul White Industries are foaie de 38t, în spate fiind montată o casetă 10-50, pentru plajă de rapoarte foarte bună.

Moots a aplicat expertiza proprie în fabricarea titanului și pa pipă, tija de șa și furcă. Ghidonul este Enve G, șaua e Selle Italia SLR Boost Gravel iar roțile Astral Outback Carbon folosesc butuci White Industries. Echiparea e completată de suporturile de bidon King.

Cu totul, varianta AXS costă 12.000$. Pentru un plus de 825$ se poate opta pentru conversia la varianta Moots Trans Am.

Varianta Neo Retra primește și ea furca, pipa și tija Moots din titan. Restul echipării este mai tradițională, cu ghidon argintiu polizat Velo Orange, frâne flat mount Paul Components Klamper, roți Velocity Cliffhanger cu butuci White Industries și angrenaj White Industries M30 cu foaie 38t. În spate se regăsește caseta Shimano XT 10-51. La fel ca varianta AXS, și Neo Retro vine cu suporturi de bidon King.

Neo Retro are un preț de 9769$ și poate fi comandată cu finisaj verde smarald anodizat pentru un plus de 350$.

Moots spune că Routt ESC este un adventure bike, dar pare să fie mai mult decât atât. E gata de ture lungi și grele pe singletrack și doubletrack, așa că poate fi folosită la bikepacking. Cu o pereche de anvelope mai îngustă însă, ar fi o bicicletă perfectă de competiții de gravel.

Modelul este însă de preferat să fie folosit în ture grele. Furca cu unghi mic face ca Routt ESC să fie stabilă, fiind sacrificată mobilitatea direcției, lucru ce s-ar putea să fie deranjant într-un viraj puternic pe un traseu de concurs. Pentru cei ce vor un model de competiție, sunt mai potrivite restul de modele Routt, cum ar fi Routt RSL.

Caracteristici:

  • BB: 73MM filetat
  • Tija de șa: 30.9mm
  • 3 prinderi de bidon
  • Echipată complet cu 5 suporturi din tinan: 3 King și 2 King Manything
  • Dimensiunea maximă a anvelopei: 29×24
  • Butuc spate: 148mm (Boost)
  • Preț recomandat
    • $9,769 (versiunea Retro)
      • $10,119 cu vopsea Anodized Emerald Green
    • $12,000 (versiunea AXS)
      • $12,825 cu finisaj Trans Am Finish

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații de pe bikerumor.com

Vezi Comentarii (0)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

9 − 1 =