Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie,…
Noua cască aero ventilată de șosea de la italienii Limar trebuia inițial să debuteze la Turul Franței, dar echipa Astana a fost atât de încântată de model încât au insistat și au obținut acordul să le folosească deja în Turul Italiei.
Limar au lansat deja la începutul sezonului împreună cu Astana o nouă cască aero denumită Air Speed, dar noul model Air Pro este destinat să fie o cască polivalentă, pentru toate tipurile de utilizare, suficient de ventilată pentru a fi folosită chiar și în mijlocul verii. Limar spun că secțiunea de prismă a armăturilor longitudinale reduce rezistența aerodinamică și presiunea cu care aerul apasă asupra căștii, împreună cu aripioarele din spate având rolul de a reduce turbulențele de aer din spatele căștii.
Limar au colaborat cu Astana pentru dezvoltarea noului model Air Pro. După testele din tunelul aerodinamic echipa a văzut posibilitatea de a obține avantaje consistente aerodinamice, în timp ce în zilele extrem de calde pot să treacă la modelul anterior Ultralight.
După măsurătorile care au dovedit că noua cască salvează o secundă la 10 km la viteze de competiție și după ce au testat aerisirea reală, Astana au decis că vor să concureze cu noua cască imediat.
Tehnologia care i-a ajutat pe cei de la Limar să beneficieze de ventilație de top și optimizare aerodinamică în același timp este CarbonCoreTech. Air Pro nu e prima cască cu ranforsări din carbon în structură, dar Limar a folosit această tehnologie în scop dublu.
În loc să ofere doar ranforsare structurală, Limar au folosit carbonul pentru a îmbunătăți trecerea aerului prin cască. Aripile din carbon stabilizează curenții de aer prin cască permițând în același timp deschiderii frontale și canalelor interne să mențină o ventilație de excepție.
Rezultatul e o structură turnată din 3 straturi: spumă EPS, structura din carbon și stratul exterior de policarbonat format din trei bucăți.
Air Pro va fi disponibilă din Iunie 2018 în două mărimi, M și L (între 53-61 cm). Deși e mai grea decât modelul Ultralight+ care are 170 g, Air Pro nu trage așa de greu la cântar cu cele 230 g în mărimea M și 270 g în mărimea L.
Casca folosește același sistem foarte ușor de prindere și reglaj folosit și la restul modelelor premium și va fi disponibilă în 6 culori standard plus replici ale modelelor pentru echipele Astana, Canyon-Topeak și Direct Energie.
Prețul anunțat e de 250 Euro, cu lansare în această vară. Urmăriți mai multe pe pagina producătorului și a importatorului în România
Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.