Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete…
Schimbare de generație pentru Remedy și multe update-uri pentru Fuel EX 29. Trek a prezentat de curând cele două noi modele, care vin cu o cursă mai mare a suspensiilor, unghiuri modificate, reach diferit și bineînțeles, componente mai atent alese.
Noul Remedy a primit câteva influențe de la Slash, cei de la Trek menționând că au dorit să construiască o bicicletă care să îmbine ce-i mai bun din cele două modele. Astfel, noul Remedy s-a ales cu o suspensie mai mare, de 150mm, un unghi al headtube-ului (impresionant), de 66 de grade și un reach mai mare cu 11mm. Bottom Bracket-ul este amplasat mai jos pentru a scădea centrul de greutate și a face astfel bicicleta mai manevrabilă.
Noul Fuel EX 29 va avea o suspensie de 130mm, deci mai mare cu 10mm decât generația precedentă și este pregătită pentru poteci agresive mai mult ca oricând. Unghiul headtube-ului a fost micșorat cu un grad, măsurând în prezent 67 de grade, iar reach-ul a fost mărit cu 5mm.
În ceea ce privește tehnologia aplicată celor două biciclete, noutățile sunt reprezentate de downtube-ul Straight Shot și de Kock Block Frame Defense. Să vedem ce înseamnă fiecare în parte. Straight Shot se referă la downtube-ul cadrului, care, printr-o construcție specială – dreaptă, reușește să imprime o rigiditate mare triunghiul anterior, reușind în același timp să cântărească puțin. Tehnologia exista de ceva timp pe lista celor de la Trek, dar inițial, construcția downtube-ului nu permitea furcii să se miște liberă (lovea în downtube cu crown-ul).
Knock Block Frame Design se referă la un sistem integrat, alcătuit din pipă, cuvete și un distanțier, care nu permit furcii să lovească în cadru. În același timp, nici nu vei mai putea trage de ghidon la peste 90 de grade, dar sincer, cine are nevoie să facă asta? În filmul de mai jos poți vedea exact cum funcționează noua tehnologie.
În ceea ce privește suspensia, cei de la Trek aduc tehnologie din F1 pentru noile cadre. Re:aktiv este botezată suspensia dezvoltată împreună cu cei de la Penske și constă într-un ventil special care înlocuiește vechiul Boostvalve (integrat în amortizoare Fox Float). Noul ventil reglează atât low- și highspeed-ul, adaptându-se astfel terenului pe care rulezi și oferind performanțe remarcabile, așa cum aflăm de la producător. Acesta face ca întreaga suspensie să fie foarte eficientă când pedalezi la deal și cel puțin la fel de eficientă atunci când cobori. Atât denivelările mici și mari sunt amortizate cu precizie.
Alte tehnologii sunt reprezentate de Control Freak, care se referă la tragerea foarte facilă a cablurilor prin cadru, implicit și înlocuirea acestora și Mino Link, care s-a reîntors și care reprezintă un flip chip prin care poți modifica geometria cadrului.
Toate modelele vor beneficia de un bottom bracket press-fit 92, prindere ISCG05, ax Boost 148mm spate cu 110mm pe față, iar toate modelele cu cadru din carbon vor fi compatibile doar cu transmisia 1x (cu o singură foaie).
Din ambele modele vor exista mai multe variante, menționând aici și modelele Remedy pentru femei, pe care le poți admira în fotografia de mai jos.
Mai jos, poți vedea un film despre cum se simte noul Fuel EX pe traseu.
via Trek
Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.