Acum citesti
Multivan Merida vrea să redevină cea mai bună echipă de mountain bike din lume în 2014

Cunoscuta echipă de mountain bike Multivan Merida a descoperit succesul încă de la debutul său în lumea bună a acestui sport. Mereu aflată în elita mondială, formația a cucerit în mod constant titluri de campioni naționali, europeni, mondiali sau victorii în etapele de Cupă Mondială. Astfel, locul secund din clasamentul UCI al echipelor pe 2013 se cere revanșat, iar pentru acest lucru Merida-Multivan nu doar că și-a întinerit lotul, ci le oferă sportivilor săi cele mai bune materiale de care dispune.

gunÎn centrul atenției prezentării desfășurate ieri s-a aflat Gunn Rita Dahle, atleta în vârstă de 41 de ani fiind singurul sportiv al echipei îmbrăcat în tricoul-curcubeu în 2014, grație victoriei sale de la Campionatul Mondial de XCM. „Sunt fericită pentru victoria mea de anul trecut, mai ales că îmi demonstrează că vârsta e doar un număr. Mă simt și mai motivată știind de performanța lui Chris Horner (n.r. – în vârstă de 42 de ani) și că este într-o echipă sponsorizată de același producător de biciclete și deci am niște planuri ambițioase pentru 2014” afirmă norvegianca.”Campionatele mondiale de mountain bike vor avea loc în Norvegia, la mine acasă, deci o victorie acolo ar însemna enorm și poate chiar mi-ar oferi șansa să îmi pot face o ieșire de gală din activitatea sportivă. Nu spun că mă gândesc serios la retragere, dar e o realitate de care trebuie să țin cont” completează aceasta. Gunn Rita va concura și în 2014 pe Merida Big.Nine, hardtail-ul 29er al companiei taiwaneze, de care se declară foarte mulțumită tracțiunii superioare oferite.

hermidaJose Hermida este, însă, cel mai îndreptățit la revanșă după ce anul trecut nu s-a clasat printre primii 5 mountain bikeri ai lumii, lucru întâmplat pentru prima dată după 10 ani. „Ceva nu a mers bine anul trecut, singura consolare fiind un bronz la Campionatul Mondial, și trebuie să îmi dau seama exact ce, așa că am schimbat puțin modul de pregătire, axându-mă mai mult pe pregătirea fizică generală. În plus, sezonul meu va debuta în Cipru, la Cyprus Sunshine Cup, adică la o cursă la care nu am mai fost. Probabil, și pentru restul acestui an voi alege cu grijă mai mare cursele” declară simpaticul iberic. „Am avut și anumite probleme în a-mi alege bicicleta potrivită, adică am pendulat între 27.5 și 29er, iar nehotărârea m-a costat. În schimb, anul acesta voi alerga pe hardtail 27.5 în cursele de XCO și pe 29er full-suspension la maratoane” completează Hermida. „Mă apropii de finalul carierei, așa că mi-am propus să câștig cursa de XCO a Jocurilor Olimpice de la Rio, după care mai vedem. Poate mă apuc de enduro, poate mă dedic exclusiv maratoanelor, poate ies de tot de pe scena mtb-ului, căci trebuie să lăsăm loc și celor tineri, mai ales că am o carieră care s-a întins de-a lungul a 20 de ani. Nu știu încă ce voi face” încheie spaniolul.

Cât despre restul echipei, Rudi van Houts, Thomas Litscher, Ondrej Cink și „bobocul” Julian Schelb, proaspăt cooptat de echipă, completează lotul. Obiectivele principale ale Multivan pentru 2014 includ și dezvoltarea acestor trei sportivi din urmă, cu toții tineri, dar și adjudecarea unor victorii în cursele de XCO, singurul maraton care va primi anul acesta atenție sporită fiind Absa Cape Epic.

În ceea ce privește partea tehnică, bicicletele folosite sunt în principal similare cu cele de anul trecut, modelele Big.Nine, Big Ninety-Nine și Big.Seven fiind caii de bătaie ai echipei. Se pare că pentru 2015 este pregătită o versiune full-suspension a lui Big.Seven, însă reprezentanții Merida doar au confirmat acest lucru, nedorind să intre în alte detalii.

P1320858

P1320859

Totuși, o diferență-cheie pentru 2014 vor fi roțile celor de la Fulcrum, modele create special pentru echipă. O pereche de tubeless pentru 29er vor cântări 1.211 grame (545+666), pe când una pentru 27.5 1.150 de grame (514+636), acest tip de anvelopă fiind singurul pe care Multivan-Merida îl va folosi în competiții. Jantele vor fi late de 24.5mm, cu fibrele de carbon dispuse astfel încât să atenueze șocurile cauzate de obstacolele de pe traseu. Un aspect interesant constă în asamblarea roții, janta fiind pentru tubeless și nepermițând astfel găurirea ei pentru a introduce niplurile de spițe. Prin urmare, toate niplurile au fost introduse pe la valvă și ghidate în loc folosind magneții. De asemenea, numărul spițelor va fi de 28 pentru fiecare roată, acesta fiind aplatize, pentru un plus aerodinamic.

Foto: Dan Mazilu

Vezi Comentariu (1)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

five × five =