Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă…
Între victoria lui Andreu Lacondeguy de la Red Bull Rampage şi backflip-ul record mondial al lui Cam Zink, YT Industries a început să genereze destul de mult interes în lumea disciplinei gravitaţionale a mtb-ului. Bazându-se pe succesul modelului TUES din aluminiu compania tocmai a lansat versiunea din carbon.
Crearea noii TUES CF a durat doi ani întregi timp în care compania s-a folosit de informaţiile primite de la Zink şi Lacondeguy. Prototipul din carbon a fost deja folosit anul trecut în cursele de la Crankworx Whistler. Acum bicicleta este gata, iar livrările încep din aprilie 2015.
Noul cadru este mai uşor cu 1kg faţă de varianta din aluminiu greutatea totală a bicicletei ajungând la valori cât se poate de respectabile. Modelul de top are doar 15,8 kg în timp ce modelul de mijloc are 16,5 kg. Greutăţile sunt pentru cadru mărime mică şi fără pedale.
La fel ca versiunea din aluminiu noul TUES merge pe roţi de 27,5 inch, iar geometria modernă oferă un reach mai lung datorat ţevii top tube care măsoară 584/604/624mm pentru cadre S/M/L. În rest compania a menţinut centrul de greutate situat foarte jos, agilitatea şi stabilitatea bună la jumătatea cursei suspensiei spate V4L. Aceasta rămâne neschimbată designul urmărind să ofere o cursă lină şi progresivă pentru a face faţă aterizărilor dure.
YT a lansat două versiuni din carbon – TUES CF Comp, care dispune de o echipare de mijloc şi mai puţine reglaje a suspensiei şi TUES CF Pro cu suspensie BOS complet reglabilă şi echipare de top.
Compania vinde direct de pe website în Europa, SUA, Canada, Australia, Noua Zeelandă şi Israel. Din punct de vedere al preţurilor YT este foarte competitivă. TUES Comp costă 4.035 Euro, iar TUES Pro costă 4.562 Euro.
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.