Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă…
Noul X-Sync de la Sram renunţă la designul din două piese pentru a reduce din greutate oferind acum şi foi cu mai puţini dinţi începând cu 26T şi încheind cu 40T. Angrenajele aftermarket sunt toate livrate cu populara foaie cu 32 dinţi. Aceste noi foi sunt compatibile cu transmisiile XX1, X01 şi X1 însă nu şi cu XX sau X9 datorită interfaţei spider-ului cu foaia.
Sram a transmis că noile foi sunt gândite să funcţioneze perfect cu braţele pedalierelor 1x, dar că interfaţa direct mount se va potrivi şi la noile braţe X0. Singurul lucru la care trebuie să fii atent este aliniamentul lanţului întrucât la Sram există decalaje diferite în funcţie de rulmentul pedalier GXP sau BB30.
La fel ca şi vechile foi acestea sunt complet prelucrate din aluminiu, proiectate în Germania şi folosesc profilele de dinţi X-Sync wide/narrow pentru a ţine lanţul pe foaie. Noile foi sunt şi mai uşoare cu 25 până la 50 de grame.
Singurul neajuns poate fi acela că pentru a instala acestei noi foi trebuie să demontezi mai întâi braţul pedalier drept, lucru pe care nu trebuia să-l faci înainte la foile alcătuite din două piese (spider şi foaie).
Foile cu 30, 32 şi 34 dinţi vor fi disponibile din decembrie 2014, iar celelalte mărimi vor fi lansate în aprilie 2015. Preţul este de 88 euro.
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.