Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă…
Santa Cruz a decis să creeze cadre din carbon cu care să fie dotate cele mai populare modele ale lor. „Suntem conştienţi de faptul că preţurile la biciclete a tot crescut în ultimii ani”, spune Joe Graney, cel care a condus acest proiect la Santa Cruz. „Aşa că am decis să regândim tehnologia carbonului şi s-o facem mai accesibilă.”
Pentru 2015 modelele Bronson, 5010 şi Tallboy vor fi disponibile cu cadre de două feluri. Cele originale devin premium, menţinând cea mai bună tehnologie şi layup al carbonului. Cele noi, care vor veni pe echipările „R” şi „S”, vor folosi un carbon de calitate mai slabă în aşa fel încât costul să fie mai redus.
„Lucrând cu partenerul nostru am folosit acelaşi procedeu pentru a crea carbon cu un cost mai redus, dar care păstrează aceeaşi rigiditate şi soliditate legendară pentru care bicicletele Santa Cruz sunt cunoscute”, spune Graney. „Am reuşit asta prin utilizarea unui alt tip de carbon, iar rezultatul final a fost de un câştig în greutate de doar 250-280 gr”.
Noile cadre se vor numi simplu Carbon, cum ar fi Bronson Carbon, iar cele premium se vor numi Carbon C. Cadrele vor fi disponibile cu echipări de la XT/XO1 în sus.
Componente noi pentru cockpit
Santa Cruz lansează primele lor ghidoane. „A fost imposibil să ţinem inginerii departe de ghidoane”, spune Rob Roskopp proprietarul Santa Cruz Bicycles. „După ce am reuşit să realizăm proiecte complexe cum ar fi braţul culisant V10 din carbon a fost inevitabil să nu ne extindem cunoştinţele şi în alte zone. Condiţia a fost că dacă poartă numele Santa Cruz atunci produsul va trebui să fie construit şi testat de noi la aceleaşi standarde înalte pe care le folosim şi la biciclete.”
Ghidoanele riser au fost iniţial gândite pentru downhill aşadar sunt solide. Însă când au reuşit să obţină greutăţi impresionante chiar şi pentru biciclete de trail atunci s-au extins şi au făcut câteva dimensiuni la care au adăugat şi ghidoane plate. Acestea vor fi disponibile pe bicicletele Carbon C cu echipări de la XT/XO1 în sus. Pentru început aceste ghidoane nu vor fi disponibile la vânzare pe piaţă. Vor veni doar pe biciclete deja echipate.
Pentru a complementa ghidoanele Santa Cruz a construit şi manşoane cu single lock-on despre care ei spun ca au puterea de fixare a unui dual lock-on. Acest lucru se realizează prin îngustarea diametrului interior, spre capătul manşonului, în aşa fel încât acesta se fixează de ghidon prin frecare. La celalalt capăt nu mai ai decât să strângi colierul.
Capetele exterioare au o porţiune suplimentară de cauciuc de 8mm cu o mică ridicătură care te va ajuta să-ţi menţii mai uşor mâinile pe ghidon. Lungimea gripurilor este de 125mm plus colierul lock-on. Pentru început gripurile vor fi disponibile doar pe biciclete deja echipate, iar mai târziu vor fi şi aftermarket într-o mulţime de culori.
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.