Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă…
Dacă bicicletele fat nu erau încă suficient de grele tot ce trebuia făcut era să le fie instalat un motor electric pentru ca treaba să fie completă. Acest lucru l-au făcut şi cei de la Rad Power Bikes, SUA, lansând biciclete fatbike Rad Rover.
Lăsând însă ironia deoparte bicicletele fat sunt unele dintre cele mai versatile vehicule propulsate de om de pe pământ fiind în stare să ruleze eficient pe orice suprafaţă, de la asfalt la nisip şi zăpadă. Aşadar instalarea unui motor electric era probabil următorul pas în a le face şi mai eficiente. Rad Rover este prima bicicletă de acest fel al producătorului american, preţul fiind unul cât se poate de rezonabil la 1.499$. Ţine cont de faptul că motorul acestei biciclete poate funcţiona şi în modul neasistat, la fel ca la o motocicletă electrică.
În oraş şi pe ceva drumuri off-road, cu o încărcare completă a bateriei, bicicleta poate funcţiona pentru aproximativ 25 km. Aparent puţin însă aceasta este raza de acţiune atunci când foloseşti bicicleta în modul complet neasistat. Dacă mai şi pedalezi vei mări această autonomie.
În modul asistat există 5 variante de ajutor, iar butucul spate cu viteze oferă rezistenţă zero în raport cu motorul atunci când pedalezi. În plus transmisia bicicletei dispune de 7 viteze. Acumulatorul bicicletei este eficient pentru aproximativ 800 de încărcări. Acesta este de generaţie nouă şi nu este afectat de efectul de memorie. Aşadar nu este nevoie să îl descarci complet înainte de a-l încărca din nou. Încărcarea durează 3-5 ore. Pe ecranul LCD de pe ghidon ai afişat tot timpul nivelul de încărcare al bateriei. Greutatea bicicletei este de 27 kg.
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.
Destul de mica autonomia. Stiu ca au motoare mai bune ca putere 750W+ si autonomie de peste 50 km. In rest design, ergonomie, manevrabilitate, fiabilitate si calitate materiale – nota 20! Scumpa pentru varianta asta low-mid range. Maxim 1000 dolari era un pret rezonabil. O sa raman in continuare la hardtail-ul meu XC, deocamdata!