Acum citesti
Pivot Switchblade devine mai agil cu un cadru cu geometrie nouă și cursă mai lungă, compatibil Fox Live

Încă de la primele modele, bicicletele Pivot au avut un mare succes iar Switchblade e unul dintre modelele lor cele mai apreciate. Acest lucru se datorează abilității acestuia de a fi bicicleta unică, gata pentru orice tip de traseu.

Succesul și popularitatea Switchblade au făcut ca proiectarea unei noi generații să fie un lucru dificil. Din păcate pentru Pivot, ștacheta a fost ridicată foarte sus de modelul inițial Swithcblade iar îmbunătățirea acestuia nu a fost un lucru ușor. Așa că au început cu un cadru total nou.

Primul aspect ușor de sesizat este că Switchblade a primit o configurație a suspensiei cu amortizorul vertical față de cel orizontal dinainte. Această schimbare a început cu modelul Pivot Mach 4 SL, Pivot a avut nevoie să proiecteze un model de Cupă Mondială de XC pentru Chloe Woodruff care să aibă spațiu suficient în cadru pentru un bidon, compatibilitate Fox Live Valve, roți de 29 dar să fie suficient de jos pentru un ciclist de înălțime mică. Cea mai bună metodă pentru a realiza asta a fost trecerea la montarea amortizorului pe verticală, lucru care a fost folosit și aici. Pivot spune că brațul suspensiei e mai lung iar asta în combinație cu noul reglaj al amortizorului și cu chainstay-urile de 431 mm oferă tracțiune mai bună.

Un alt aspect e funcționarea mai progresivă a amortizorului, ceea ce face cadrul potrivit și pentru amortizoare pe arc, însă modelul Fox DPX2 montat pe bicicletă își face treaba excelent. Acesta are o nouă valvă inferioară și o placă de selecție specifică pentru Pivot. Asta înseamnă că amortizorul oferă mai mult suport unde este nevoie și o circulație mai bună a uleiului, pentru a oferi o amortizare mai bună la loviturile puternice. E de remarcat că și cu amortizorul cu piggy back montat, tot rămâne spațiu pentru un bidon de dimensiune mare în cadru.

În față bicicleta folosește o furcă Fox 36 cu cursa de 160 mm și un offset de 44 mm, la fel ca modelul anterior.

La fel ca la Mach 4 SL, noua poziție a amortizorului de pe Switchblade oferă o integrare mai ușoară a tehnologiei Fox Live Valve. Acest sistem se poate monta chiar sub toptube, deasupra amortizorului. Mai există un set de puncte de montaj, Pivot spunând că acestea sunt pentru un accesoriu ce va fi lansat ulterior. Aceste punte de montaj sub toptube se regăsesc doar pe cadrele de dimensiuni mari, mărimea S folosind una din aceste găuri pentru montarea sistemului Fox Live. Cicliștii mici de înălțime vor avea de ales între Fox Live și acest nou accesoriu.

Construite cu tehnologia specială Pivot Hollow Core Carbon, fiecare cadru de mărime specifică iese din matrițe necesitând finisaje minime. Greutatea e destul de mică, mărimea S fără amortizor fiind de 2.57 kg. Nu e o surpriză că Pivot folosește în continuare monoblocul pressfit PF92 ce pare să fie foarte bine realizat. Chris Cocalis, fondatorul Pivot, a spus mereu că problemele cu rulmenții press fit provin datorită realizării cu toleranțe imprecise a mulajului din cadru. Dacă cadrul e construit după specificații nu vor exista probleme. Toate bicicletele Pivot sunt verificate în fabrică și apoi fiecare cadru e verificat din nou în Arizona pentru a se asigura că specificațiile sunt respectate.

Modul de fabricare a prototipurilor Pivot din aluminiu e impresionant. Cadrele de test sunt fabricate la un nivel despre care Pivot spune că oferă rigiditate identică cu cea a cadrelor din carbon. Pentru asta, tuburile și secțiunile sunt deseori prelucrate din mai multe piese sudate împreună.

Pivot folosește propria imprimantă 3D construită de ei pentru a rezolva probleme cum ar fi rutarea cablului pentru deraiorul spate. Pentru a asigura spațiu pentru anvelope și foi, chainstay-ul este construit în cel mai îngust loc al său din carbon solid, chiar în spatele monoblocului pe partea transmisiei. Din acest motiv nu a putut fi rutat pe acolo cablul de schimbător, acesta fiind scos în afara cadrului. Pentru a studia cum se comportă acesta, au produs modele 3D funcționale ale suspensiei și au reușit să găsească poziționarea optimă.

Ca restul modelelor Pivot, Switchblade folosește sistemul Cable Port System peste tot. Clema PCPS fixează cablurile pentru a nu produce zgomote și păstrează totul aranjat elegant.

Pentru iubitorii de anvelope Plus, Switchblade le oferă ce își doresc. Bicicleta e compatibilă cu roți de 29, 27.5+ sau chiar combinații 29/27.5+, dimensiunile maxime acceptate fiind 29×2.6 și 27.5×2.8. Pentru asta se folosește în spate axul SuperBoost 157×12 mm.

Pe lângă aspectul și suspensia nouă, Switchblade are și o geometrie îmbunătățită. Cu o funcționare mult mai progresivă decât vechiul Switchblade, unghiurile de 75.5 pentru tija de șa și de 66 de grade pentru furcă nu sunt chiar așa extreme iar chainstay-ul are 431 mm și reach-ul 455 mm pentru cadrul mărimea M. Pivotul superior are și un flip chip ce poate modifica unghiurile cu 0.5 grade ridicând monoblocul cu 3.5 mm în poziția high. Dacă se dorește, unghiul furcii poate fi micșorat și mai mult prin înlocuirea cuvetelor standard interne cu modelul opțional extern.

Kashima Dropper

Deoarece toată lumea își dorește tije dropper cu cursa cât mai lungă, cadrul Switchblade a fost optimizat pentru a oferi posibilitatea de a monta tije cât mai mari pe fiecare mărime. Seat tube-ul e scurt dar e și drept până foarte jos pentru a permite o inserție mai lungă. În plus, seat tube-ul e mai aproape de centrul monoblocului decât înainte, ceea ce face ca cicliștii înalți să nu aibă șaua foarte în spate când tija este extinsă la maxim. Bicicletele standard vor include tije de 100 mm pe mărimea XS, 125 mm pe S, 150 mm pe M și 175 mm pe L și XL.

Rar se întâmplă ca grip-urile unei biciclete să fie ceva de lăudat, dar la acest model sunt foarte bune. Este vorba de modelul Phoenix Factory Lock-On. Sunt ergonomice, de mărimea potrivită, foarte aderente și incredibil de confortabile.

Un alt element mic dar important este noua protecție de chainstay din plastic moale, proiectată să amortizeze toate zgomotele, dar și să protejeze deraiorul spate la punctul de contact cu chainstay-ul.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații și imagini de pe bikerumor.com

Vezi Comentarii (0)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

ten − one =