Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă…
Este oficial. Bicicleta pe care au concurat tot sezonul Danny Hart, Andrew Neethling şi Marcelo Gutierrez va fi disponibilă pe piaţă în curând.
Încă de la începutul proiectului Giant a spus clar ce doreşte de la bicicletă, „să-i ajute pe iubitorii downhill-ului să meargă mai repede”. Astfel noul Giant Glory 27.5 a fost reglat şi ajustat să îndeplinească această cerere. De fapt, încă de la primele teste făcute de Danny Hart pe această bicicletă el a fost în stare să-şi depăşească recordul de timp pe un traseu din San Romelo pe care se antrenase deja de 4 ani pe alte biciclete. Timpii obţinuţi apoi de Andrew şi Marcelo au fost la fel de buni însă Giant mai avea puţin de lucru pentru a face bicicleta mai confortabilă şi mai naturală, cu alte cuvinte, mai prietenoasă pentru public.
Specificaţiile principale ale bicicletei:
Cadru Aluxx SL
Roţi 27,5 inch
Suspensie Maestro, 203 mm
Rutare externă revizuita a cablurilor
Ţeavă headset overdrive (1 1/8-inch sus, 1 1/2-inch jos)
Montanţi pentru frâna spate cu disc de 180mm
Protecţii turnate pentru ţevile downtube şi chainstay
Zona BB/chainstay supradimensionată cu BB de 92mm
Montanţi ISCG05
Ax spate 12x150mm
Mărime shock 240x76mm
Mărimi cadru S, M şi L
Greutate cadru mărime M (fără shock) 3,250g.
Giant spune că Glory 27.5 este o bicicletă de concurs, punct! Este însă potrivită pentru oricine, de la începători la profesionişti. Modelul de top vine chiar din fabrică aproape cu aceleaşi componente folosite de echipa Giant Factory Off Road.
La baza bicicletei stă noul cadru din aluminiu ALUXX SL. Acesta este puternic hidroformat reuşind să menţină astfel o greutate redusă. Ţeava downtube este puţin mai rotunjită şi de diametru mai mic faţă de modelul anterior. O variantă din carbon încă a apărut însă putem presupune că nu este departe de producţie de vreme ce Giant a stabilit geometria optimă la fel ca şi suspensia. Dar în acelaşi timp Giant este genul de companie care testează temeinic produsele pe care le lansează, alături de echipa sa de profesionişti, aşa că varianta de carbon s-ar putea să mai dureze. Între timp bicicleta din aluminiu, model Glory 27.5 0 mărime M şi fără pedale, are doar 15,8 kg, cu adevărat impresionant.
Bicicleta se bazează pe suspensia Maestro pentru a oferi cei 203 mm de cursă. Şi, la fel ca la Reign 27.5, Glory 27.5 foloseşte rulmenţi în montantul superior al shock-ului pentru cursivitate mai bună şi îmbunătăţire a răspunsului la şocurile mici.
Cât priveşte cadrul, Giant nu va mai folosi dimensiunile de 1 1/2 şi 1 1/4-inch Overdrive 2 pentru headtube. În schimb vor reveni la sistemul original Overdrive cu 1 1/8 şi 1 1/2-inch conic, pentru o utilizare mai uşoară din partea cicliştilor.
După câţiva ani de experienţe în curse Giant a ghidat cablurile pe partea superioară a ţevii downtube pentru o protecţie mai bună. De asemenea ele rămân la exterior pentru service facil într-un scenariu de concurs. În plus ghidajele cablurilor de lângă headtube servesc şi pe post de tampoane pentru furcă.
Pentru geometrie Giant a lucrat, din nou, îndeaproape cu riderii săi. Comparând noul model cu vechiul se observă destul de repede diferenţele. În mare noul Glory are un reach mai mare, ampatament mai mare, înălţime mai mică de încălecare, unghi al furcii mai relaxat cu 0,5 grade, ţevi chain stay cu 5mm mai scurte şi înălţime a BB-ului cu 14,5 mm mai mică. Însă ţeava top tube este mai scurtă, lucru probabil necesar pentru a face loc roţilor mai mari în cazul compresiei maxime.
Pe traseu bicicleta răspunde imediat la pedalare şi accelerează la fel de repede la deal când este nevoie. Însă, la fel ca oricare bicicletă cu ampatament mare, Glory se simte cel mai bine la viteză mare.
Roata mai mare, de 27,5 inch, s-a dovedit a fi un avantaj pe secţiunile cu denivelări susţinute. Bicicleta îşi menţine viteza fără a fi nevoie să te lupţi pentru a o câştiga înapoi. Echiparea modelului 0 este cât se poate de bună, toate componentele de top făcându-şi treaba exemplar. Totuşi este de preferat ca pentru o astfel de bicicletă, cu care cel mai mult mergi tare la vale, să se instaleze din start disc de frână spate de 200mm în locul celui de 180.
Pentru SUA Giant va pune pe piaţă două din cele 3 modele existente: Glory 27.5 0 la 6.600 $ şi Glory 27.5 2 la 3.000 $. Pentru România aşteptăm să aflam în curând preţurile de la importatorul oficial.
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.
precio en soles por favor.