Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă…
Recent lansata casetă e*thirteen Helix R oferă greutăți mai mici, schimbări mai bune de viteze și un nou tratament PVD care în dublează rezistența în timp. Oferind gamă de viteze mai mare decât orice există la această oră pe piață, noua casetă cu 12 pinioane 9-50T va extinde transmisia Sram Eagle sau Shimano la un preț mai bun. Versiunea e*thirteen Helix R pentru 11 viteze 9-46T va duce transmisiile mai vechi spre performanțe și mai bune.
Helix este următoarea casetă destinată upgrade-ului, care urmează modelului TRS+. Gama largă de viteze 556%, 9-50T, 12 viteze și 511%, 9-46T, 11 viteze toate rămân, la fel cum rămâne și compatibilitatea cu butucii Sram XD și XDR.
Pașii între pinioane rămân la fel:
- 12 viteze: 9,11,13,15,17,20,23,27,31,36,42,50
- 11 viteze: 9,11,13,15,17,20,24,28,33,39,46
Caseta se bazează pe pinionul extrem de mic cu 9T, asta însemnând că poți folosi foi mici, 32T spre exemplu, pentru a avea randament la urcare, rămânând însă și cu viteză suficient de mare și pe plat sau la vale.
Caseta folosește oțel pentru cele 10 pinioane mici la care se adaugă cele două pinioane mari din aluminiu, care pot fi înlocuite individual. Întrucât în general cele mai mari pinioane se uzează cel mai mult, această casetă oferă din start un avantaj față de caseta Sram Eagle pe care trebuie să o înlocuiești cu totul la nevoie.
Diferența cea mai evidentă constă în cele două pinioane mari colorate. Însă mai exista și altele, la fel de importante. Spre exemplu varianta colorată albastru „Intergalactic” ne arată că pinioanele sunt placate cu PVD (physical vapor deposition), o procedură care spune că „dubează rezistența” atunci când e comparată cu finisajul standard. Varianta intergalactică are un preț cu 30$ mai mare.
Dacă vei face acest upgrade, prima schimbare semnificativă o vei simți în privința greutății. Noua Helix R 12 este mai ușoară cu 60 grame față de TRS+, având acum doar 345g. Helix R 1 este și mai ușoară, cu 80g mai ușoară față de TRS+, având 325g.
Special pentru transmisiile cu 12 viteze, e*thirteen Helix promite acum compatibilitate completă cu Shimano 12 viteze și posibilitatea de upgrade la Shimano 12 fără să mai ai treabă cu compatibilitatea Micro Spline.
e*thirteen Helix R – prețuri
Noua caseta e*thirteen Helix R este disponibilă doar în varianta 9-50T (nu mai există opțiunea 12v 11-46T), și varianta 11v cu 9-46T. Prețul pentru e*thirteen Helix R este de 290 euro pentru variantele cu pinioane mari în culorile: gri închis, arămiu, mov sau portocaliu.
Pentru varianta albastru Intergalactic, cu rezistență mai mare la uzură, prețul este de 320 euro. Dacă vrei să înlocuiești grupul de 10 pinioane nichelate din oțel, prețul este de 160 $, iar cele din aluminiu pornesc de la 130$.
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.