Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă…
Calcând pe urmele paletei coloristice din 2015 a celor de la Rockshox, modelul 2016 al bicicletei Meta AM V4 Race dispune de culorile roşu şi negru gândite să se asorteze cu furca Pike şi shock-ul spate Monarch. Commencal Meta AM V4 este pentru enduro şi acesta este motivul pentru care echiparea a fost aleasă special special pentru varianta Race.
Cadrul bicicletei este din aluminiu 6066 triple-butted. Commencal spune că preferă acest material în detrimentul carbonului întrucât aluminiul este mai rezistent. Meta AM rulează pe roti 650b şi suspensii de 150mm pe spate. Headtube-ul este conic şi prezintă headset semi-integrat, BB92 press fit cu montanţi ISCG 05 pentru lanţ şi ax spate 142x12mm. Cadrul este gândit exclusiv pentru transmisii 1x, iar acesta este motivul pentru care nu oferă suport pentru schimbător faţă.
Unghiul furcii este unul suficient de deschis la 66 grade în timp ce tija de şa se afla la un unghi mai închis de 72 grade pentru o eficienţă mai bună la urcare. Spatele nu este lung însă nici exagerat de scurt având ţevi chainstay de 437 mm. Ţeava top tube are o lungime de 591 mm pentru un cadru mărime M.
Commencal Meta AM V4 Race este echipată cu o furcă Rockshox Pike RCT3 Solo Air cu o cursă de 160mm în timp ce pe spate avem shock-ul Rockshox Monarch Plus RC3 Debonair. Tot de la Rockshox este şi tija de şa reglabilă Reverb stealth de 125mm. Bicicleta rulează pe jante E-thirteen TRS+ tubeless şi anvelope Maxxis Minion DHR II. Transmisia 1×11 este de la Sram cu shifter X1 şi schimbător spate X01. Frânele sunt tot de la Sram şi vorbim de Guide RS cu disc de 200 în faţă şi 180 pe spate.
Potrivit celor de la Commencal bicicleta cântăreşte 13,30 kg fără pedale. Mărimile de cadru sunt de la S la XL, preţul recomandat fiind de 3.474 euro.
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.