Acum citesti
BMW ajută la realizarea mtb-ului electric HNF Heisenberg XF1 full suspenstion

Bicicletele de munte cu transmisie pe curea sunt încă destul de rare. Dar mai rare sunt mtb-urile electrice full suspension cu transmisie pe curea. Recent însă a apărut pe scenă noul mtb HNF Heisenberg XF1. Firma HNF Heisenberg a fost înfiinţată în 2014 de Michael Hecken, Karlheinz Nicolai şi Benjamin Börries cu gândul de a creiona viitorul bicicletelor electrice.

BMW HNF Heisenberg XF1 05Deşi pare o ciudăţenie inutilă noua XF1 reprezintă un mare pas înainte în ceea ce priveşte cinematica bicicletelor electrice full suspension. Înainte bicicletele electrice cu motor central instalat la pedalier cereau ca acesta să fie ferm fixat de cadru. Întrucât nu se putea concepe un pivot concentric în jurul motorului pentru a crea suspensia spate, practic nu se putea crea o suspensie care să menţină tensiunea în curea constantă.

BMW HNF Heisenberg XF1 06Însă odată ce a intrat în scenă BMW ei au privit diferit problema. Au făcut ca motorul să fie parte din suspensie. Astfel întregul ansamblu se mişcă la unison ca o singură piesă. Privind însă acum noua creaţie impresia este că pedalele se vor mişca independent de triunghiul faţă al bicicletei lucru care nu doar că nu se mai întâmplă la alte biciclete însă este şi de neacceptat. Acesta este motivul pentru care BMW susţine că există o axă virtuală în jurul rulmentului pedalier. În acest fel poziţia pedalelor nu se schimbă de-a lungul cursei suspensiei spate.

BMW HNF Heisenberg XF1 02 BMW HNF Heisenberg XF1 03BMW denumeşte această suspensie Floating 4-bar Suspension System şi oferă 150mm de cursă. Pe viitor va exista şi o versiune cu o suspensie mai eficientă de doar 120mm. Producătorul mai spune şi că designul suspensiei nu are „kickback” şi nici nu se va întări în sarcină. Dacă suspensia este creată de BMW cadrul, la fel ca şi celelalte biciclete HNF Heisenberg, este produs de Nicolai.

BMW HNF Heisenberg XF1 01 BMW HNF Heisenberg XF1 04

Transmisia foloseşte o curea Gates Carbon Drive instalată pe un butuc spate Rohloff Speedhub 500/14 pe faţă existând o furcă RockShox Pike. Frânarea este asigurată de Magura MT7, iar asistenţa la pedalare este oferită de Bosch.

Vezi Comentarii (0)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

one × 5 =