Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă…
Bicicletele de munte cu transmisie pe curea sunt încă destul de rare. Dar mai rare sunt mtb-urile electrice full suspension cu transmisie pe curea. Recent însă a apărut pe scenă noul mtb HNF Heisenberg XF1. Firma HNF Heisenberg a fost înfiinţată în 2014 de Michael Hecken, Karlheinz Nicolai şi Benjamin Börries cu gândul de a creiona viitorul bicicletelor electrice.
Deşi pare o ciudăţenie inutilă noua XF1 reprezintă un mare pas înainte în ceea ce priveşte cinematica bicicletelor electrice full suspension. Înainte bicicletele electrice cu motor central instalat la pedalier cereau ca acesta să fie ferm fixat de cadru. Întrucât nu se putea concepe un pivot concentric în jurul motorului pentru a crea suspensia spate, practic nu se putea crea o suspensie care să menţină tensiunea în curea constantă.
Însă odată ce a intrat în scenă BMW ei au privit diferit problema. Au făcut ca motorul să fie parte din suspensie. Astfel întregul ansamblu se mişcă la unison ca o singură piesă. Privind însă acum noua creaţie impresia este că pedalele se vor mişca independent de triunghiul faţă al bicicletei lucru care nu doar că nu se mai întâmplă la alte biciclete însă este şi de neacceptat. Acesta este motivul pentru care BMW susţine că există o axă virtuală în jurul rulmentului pedalier. În acest fel poziţia pedalelor nu se schimbă de-a lungul cursei suspensiei spate.
BMW denumeşte această suspensie Floating 4-bar Suspension System şi oferă 150mm de cursă. Pe viitor va exista şi o versiune cu o suspensie mai eficientă de doar 120mm. Producătorul mai spune şi că designul suspensiei nu are „kickback” şi nici nu se va întări în sarcină. Dacă suspensia este creată de BMW cadrul, la fel ca şi celelalte biciclete HNF Heisenberg, este produs de Nicolai.
Transmisia foloseşte o curea Gates Carbon Drive instalată pe un butuc spate Rohloff Speedhub 500/14 pe faţă existând o furcă RockShox Pike. Frânarea este asigurată de Magura MT7, iar asistenţa la pedalare este oferită de Bosch.
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.