Brand-ul spaniol BH ne prezintă noua bicicletă de cross-country, Lynx Race, care a primit îmbunatățiri semnificative. Mult mai dură, cadrul suportă suspensii a căror cursă este de 120 mm și dispune de noi detalii.
Informații
Noul Lynx Race are cadrul construit din carbon a cărui geometrie este îmbunătățită, cursa suspesiilor este de 120 mm, atât în față, cât și în spate și dispune de roți cu diametrul de 29 inch. Per total, se spune ca este mult mai rigidă și i-au fost adugate mai multe detalii față de modelul anterior. Până la urmă, Lynx Race a fost dezvoltat împreună cu echipa BH Coloma, așa că vine pregătită de acțiune serioasă.
Gama Lynx Race este compusă din 5 modelele a căror echipare și preț diferă de la o varinată la alta. Prima opțiune, cea cu echipare entry-level este Lynx Race 8.5 care vine la prețul de 5.699 euro, iar ultima variantă, cea mai performantă și ușoară este Lynx Race LT 9.9 care vine la prețul de 9.999 euro.
Cadrul, cum am spus, a suferit niște modificări prin care bicicleta devine mai capabilă când vine vorba de traseele pe care la regăsim la Cupele Mondiale de XCO. BH a mărit cursa suspensiei dar surprinzător, cei care sunt adepții cursei de 100 mm nu sunt dați la o parte. BH oferă două astfel de variante, acelea fiind Lynx Race 8.5 și 9.5 care vin cu o cursă de 100 mm. Defapt, e simplu, sunt cinci variante disponibile, dacă în denumirea variatei nu găsești (LT) care vine de la Long-Travel, atunci bicicleta are cursa suspensiilor de 100 mm.
Pentru brand-ul spaniol rigiditatea a fost un capitol important, căci cadrul este cu 35% mai rigid decât cel anterior. Ce a cauzat aceasta creștere exponențială de rigiditate este noul link și bucșile care sunt de dimesiuni mari, de asemenea introduse în link-ul de actualitate. Ca și consecință, poți pedala cu amortizorul deschis fără a pierde energie, căci cadrul nu mai flexează așa ușor.
BH a venit și cu câteva detalii noi pentru cadru. Dispune de rutare internă a cablurilor prin headset și precum varianta anterioară, este echipată cu Acros BlockLock, un set de cuvete care blochează contactul fizic al ghidonului cu top-tube-ul. Mai departe, cheița de șa este integrată în cadru și în completarea prinderii de bidon vine și cea de-a doua care se află pe seat-tube, fiind montată printr-un adaptor.
BH nu s-au oprit aici cu inovațiile, iar astfel îți pun la dispoziție cinci combinații de culori diferite. Dacă nu ești satisfăcut de cele cinci opțiuni de culoare, programul BH Unique iți oferă posibilitatea de a avea propiul design.
Geometrie
Geometria noului Lynx Race este de asemenea o evoluție în comparație cu modelul anterior. Unghiul furcii este amplasat la 67 grade, iar cel al seat-tube-ului are o valoare de 76 grade. Chain-stay-ul este compact și are o lungime de 430 mm. de menșionat este faptul că aceste valori aparțin modelului cu cursa de 120 mm, dacă optezi pentru varinata de 100 mm trebuie sa te astepți la o geometrie cu alte valori.
Echipare
Spaniolii vin cu cinci variaate de echipare diferite. Cea entry-level care chiar are o echipare avantajoasă, vine la prețul de 5.699 euro unde dispune de o furcă Fox 34 SC, un amortizor Fox DPS Evol și o echipare completă cu Shimano XT. Minusurile acestei echipări sunt roțile provenite de la BH care sunt construite din aluminiu și lipsa tijei de șa hidraulice. Trecând în extrema cealaltă, Lynx Race LT 9.9 care are un preț aproape dublu față de Lynx Race 8.5, are acealși cadru dar dispune de componente de la SRAM AXS XX1, roți de carbon BH Evo și tijă de șa hidraulică de la Bike Yoke Divine SL cu o cursă de 80 mm.
Via BH