Acum citesti
Merida Test Camp 2014: Mountain bike-uri cu roți mari, cursiere de aluminiu și alte noutăți

_B8K9067Întâlnirea anuală organizată de BikeFun România, importatorul mărcii Merida, dar și al altora pentru țara noastră, a avut loc pe parcursul a două zile la Cheile Grădiștei. Principalele noutăți care privesc marca taiwaneză de biciclete includ restrângerea puternică a gamei de mountain bike-uri cu roți de 26 de inch, o reducere modică a prețurilor pentru toate modelele și câteva cursiere noi din aluminiu.

Gama de mountain bike-uri a celor de la Merida va fi dominată în 2014 de roțile de 27.5 și 29 de inch, modelele de 26 de inch fiind rezervate doar gamei entry-level, unde prețurile nu depășesc suma de 2.000 de lei. Totodată, vor exista modele ce beneficiază de cele două versiuni mari de roți, în special seriile 40 și 100, și al căror preț nu va diferi indiferent de respectiva mărime.

În materie de hardtail-uri, Merida a pregătit 28 de modele, fără modificări majore, pe când în gama full-suspension și-au creat loc câteva îmbunătățiri. One Twenty, One Forty-B, One Forty, Freddy, One Sixty și Big.99 SL/Pro/Comp vor beneficia de o protecție suplimentară pe chainstay și de un ghidaj al cămășii cablului de frână prin interiorul acestei protecții. Modelul din urmă, Big.99 SL reprezintă primul full-suspension de cross-country integral din carbon dezvoltat de Merida, cadrul cântărind 1.900 de grame și fiind dotat cu suspensii de 100mm/100mm.

Și în materie de cursiere Merida a pregătit ceva nou și nu este vorba despre parteneriatul cu echipa de World Tour Lampre care merge mai departe, ci despre versiunile din aluminiu ale modelelor de carbon din gamă. Astfel, atât modelul competițional Scultura CF, cât și cel de anduranță Ride CF, vor beneficia de omologi din aluminiu, care fac acum parte din gama Lite. Dacă Scultura Lite va avea un cadru ce cântărește 1.450 de grame și o geometrie sportivă, identică cu cea a bicicletelor folosite de Lampre, Ride Lite va urca numărul de grame la 1.700, dar va oferi o poziție mai relaxată. De fapt, singura diferență dintre seriile CF și Lite va fi doar materialul cadrului, căci opțiunile de echipare, geometria și restul specificațiilor sunt identice. De amintit ar mai fi că atât modelul de carbon Ride CF, cât și cel din aluminiu Ride Lite, cursiere din categoria de anduranță, beneficiază de anvelope mai late, un head tube mai înalt și un set de pinioane de la 12-30, pentru a putea face față unor condiții mai solicitante din punct de vedere al confortului.

Nici oamenii care folosesc bicicleta din dotare pentru deplasare prin oraș și puțin fitness nu sunt ocoliți de oferta Merida pentru 2014. Pentru aceștia există modelul Speeder T3, cu versiunea cu frâne pe disc T3-D, un hibrid interesant și, prin urmare, cu o multitudine de valențe. Având un cadru de aluminiu similar cu cel al cursierei Ride Lite, Speeder va beneficia de un ghidon drept pentru un plus de confort, dar are și spațiu de montat aripi și portbagaj.

Cât despre nivelul general al prețurilor, valabil pentru toate bicicletele Merida, acestea vor cunoaște o scădere cuprinsă între 5 și 10%, procentul variind de la caz la caz. Programul de test continuă, întrând în al 4-lea an, în țară existând acum 9 centre, cel mai nou fiind la Piatra Neamț pe lângă cele deja existente din Arad, Baia Mare, București, Brașov, Timișoara, Târgu Mureș, Onești și Zalău.

Totodată, BikeFun, prin intermediul mărcilor pe care le reprezintă, în special Merida, își continuă implicarea în susținerea sportului de masă și de performanță. Astfel, echipa NoMad Merida CST va fi prezentă și anul viitor la competiții, având în lot sportivi deja renumiți, precum Arpad Kelemen ori Robert Dobai, pe când Ciprian Bălănescu se va baza pentru proba de ciclism a triatlonului pe Merida.

Traian Goga
redactor FreeRider.ro
Cheile Grădiștei, Brașov

Vezi Comentarii (2)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

three × 4 =