Merida Test Camp 2010

Deoarece nu am putut onora invitatia de a participa la Merida Test Camp 2010, l-am rugat pe prietenul nostru Andrei care lucreaza pentru Veloteca, sa ne faca un scurt rezumat al intalnirii. Iata ce ne-a scris :

Intr-una din saptamanile trecute, eu alaturi de colegii mei de la Veloteca, am fost privilegiati sa testam niste biciclete intr-o locatie absolut superba. Chiar daca drumul a fost lung, trezitul de dimineata nu ne-a deranjat. Urma o excursie frumoasa prin inima tarii pana la Targul Mures, acolo unde noile modele de biciclete, pe 2011, de la Merida, urmau a fi plimbate si puse la incercare.

Odata ajunsi in Mures, si dupa ce ne-am clatit ochii cu peisajele si culorile fermecatoarei toamne, ne-am scuturat putin picioarele prin fata hotelului urmand apoi a le pune la treaba la un ride micut prin zona de padure de la marginea orasului. Alaturi de noi, s-au bucurat de aceasta intalnire bine organizata, si alte magazine de bike din Bucuresti, Brasov, Cluj, Tg. Mures si Baia Mare. Tamas Kovacs pe numele lui intreg, reprezentantul Merida in Romania si Ungaria, este cel ce poarta vina dar si multumirile noastre in legatura cu acest eveniment. Ni s-a pus la dispozitie o gama variata de modele. Putem aminti de modelul de maraton Ninety Six 1200, modelul de crosscountry One Twenty 1500, neobositul UMF Freddy No.1 si bineinteles un 29er. Si uite asa, am incalecat pe o sa …si am ajuns in padurea de langa zoo, o locatie excelenta pentru biking.

Am facut un traseu in jur de 15 km, traseu presarat cu urcari si coborari, pante tehnice si urcari  cu curbe si denivelari din partea padurii, ascunse de un covor galben al frunzelor candva verzi. Cu mici opriri pentru repliere, hidratare si eventuale poze, dupa aproape o ora am ajuns sus, pe un mic platou, unde am poposit un pic dintr-un singur motiv: tabloul de natura. Culorile explodate, nuantele unice, mirosul de pamant proaspat, racoarea aerului dar mai ales privelistea de 360 de grade te faceau sa realizezi ca, cu bicicleta, poti ajunge peste tot. Urcarile au fost mai usoare datorita noului grup de 10 pinioane, in frunte cu pinionul de 36 de dinti. De mentionat ca acest element surpriza va fi pe majoritatea modelele de 2011. Fiind deci cu muschii pompati dar si cu setea de a inghitii cat mai mult cu ochii, am luat-o din loc, de data aceasta, cu o coborare, pana spre un drum secundar ce avea sa ne poarte inapoi la cazare, acolo unde ne-am tratat bicicletele cu respect, asa cum si ele ne-au aratat tot ce au mai bun, dar mai ales, poate limitele noastre.

Dupa un moment de respiro, am coborat la masa ce a fost urmata de o prezentare relaxanta a modelelor noi dar si a inovatiilor si a tot ce s-a mai intamplat in lumea Merida. Pe noapte am stat la o vorba, la o bere sau suc, si uite asa am reusit sa ne cunoastem mai bine prietenii alaturi de care am pedalat. Asa am aflat si despre ce se intampla acum multi ani la noi in tara in legatura cu tot ce inseamna bicicleta si pasiunea ce se aprindea de la an la an.

A doua zi a inceput cu un nou ride test, care de data aceasta a fost mai mult pe domeniul freerideului. Localnicii aveau amenajat un mini traseu pe care l-am incercat si noi, astia mai tineri, ca sa ziceam asa, dar sustinuti si vegheati de toata echipa de bikeri. Ziua s-a incheiat cu un pranz in inima orasului si cu discutii aprinse despre biciclete. Impresii despre cele intamplate si da, dovada graita dar mai ales traita a fenomenului bicicleta, si anume: cu bicicleta poti strabate distante mari, fie in oras, fie munte, fie campie, si mereu iti va aduce prieteni noi, oameni ca si tine, pasionati de bicicleta si de acest incomparabil sentiment de libertate ce nu isi face simtite limitele.

Bicicleta si pedalatul in natura, daca se poate alaturi de camarazi, este ceva frumos, am putea spune necesar, ce iti ofera senzatii, multumiri dar mai ales trairi pe care multi nu le cunosc, iar cei ce le cunosc sunt oarecum dependenti. O zi petrecuta in saua unei biciclete, fie ea de cross, enduro, downhill sau chiar bmx, este o plimbare libera fara o destinatie clara. Natura ne ofera tot iar bicicleta este unealta ce face legatura intre ea si noi, intre cei care pedaleaza instinctiv spre neant.

Din aceasta mica excursie am invatat ca acest mijloc de locomotie conteaza pentru tine, pentru nevoile tale, si ca ea, in zilele noastre se poate adapta la nevoile tale. Odata cu aceasta inventie vin si prietenii dar mai ales microbul, ce odata captiv in tine nu il vei lasa sa mai iasa. De aceea, doua din multitudinea de modele de la Merida, mai exact cele testate de noi, se vor gasi la magazinul nostru, pregatite oricand pentru un test ride.