Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie,…
Jeff Jones a lansat primul LWB în 2014 și și-a dorit mult încă de atunci să lanseze o variantă din titan, dar a știut că e o idee bună, ca marcă de-abia lansată pe piață, să lanseze întâi niște modele mai simple și mai accesibile. Modelul din 2014 a intrat direct pe piața 29+ dar geometria a fost mai interesantă decât anvelopele.
Denumită inițial Jones Plus (modelul de mai sus), bicicleta a devenit cunoscută ca LWB (Long Wheel Base) și i s-a alăturat și un model SWB (Short Wheel Base) cu roți 27.5+. Cadrul Spaceframe a fost disponibil doar în versiune din oțel cu geometriile SWB și LWB până acum, neexistând o versiune din titan.
Ceea ce face cadrul Spaceframe diferit nu e doar aspectul exotic ci faptul că folosește un design 3D ce are scopul de a oferi o foarte bună amortizare verticală în timp ce păstrează o rigiditate laterală excelentă. Acest lucru e realizat folosind tuburi lungi și subțiri în zona superioară și tuburi cu diametru mare, ovalizate, pentru downtube, chainstay-uri și seat tube. Tuburile superioare curbate oferă o înălțime joasă a cadrului. Dacă se adaugă furca articulată Jones și se înlocuiește oțelul cu titanul, reiese bicicleta pe care Jones și-a dorit-o mereu în colecție.
Geometria e realizată folosind un unghi al furcii de 67.5 grade cu un rake de 76 mm ce oferă o manevrabilitate excelentă pe trail. Unghiul tijei de șa e de 71 de grade ar chainstay-urile de 19 inch contribuie la baza lungă a bicicletei. Există trei mărimi de cadru, după lungimea toptube-ului: 23, 24 și 25 inch. Înălțimea toptube-ului e de 26.5, 31.5 respectiv 33 inch.
Cadrul Spaceframe este construit din titan 3AL-2.5V cu aceleași specificații ca modelul anterior din oțel, cu ax thru de 148×12 mm în spate și de 150×15 mm în față. Monoblocul de 68 mm este excentric, cadrul fiind compatibil single speed, dar excentricitatea monoblocului poate fi utilă și pentru a ajusta geometria pentru a folosi diferite dimensiuni de anvelope.
Cadrul și furca sunt disponibile la prețul de 4550$ setul, împreună cu monoblocul excentric, axele thru față/spate, urechea de schimbător și toate prinderile de accesorii necesare. Există la cerere urechi de schimbător pentru prindere Shimano Direct sau pentru conversie single speed. Se aproximează că primele cadre vor fi livrate pe 23 aprilie 2018.
Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.
Informații de pe bikerumor.com
Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.