Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete…
Dacă până în prezent industria cunoscuse ca limită extremă roata de 36 de inch, iată că designerul Patrick Ng duce povestea mai departe, la un nou nivel, construind o bicicletă cu roți de 39 de inch.
Pentru că poziția pe o astfel de bicicletă ar fi fost ridicol de întinsă, Patrick a reușit să păstreze dimensiunile clasice ale unei biciclete de Cross Country, distanțele dintre șa și ghidon sau șa și angrenaj fiind similare cu cele ale unui 29er. Totuși, a fost necesară o soluție care să permită ghidonului să acționeze furca, iar aceasta s-a reușit printr-un lanț cu două roți dințate. Totodată, a eliminat astfel riscul ca roata de față să lovească în cadru, reușind astfel să obțină un ampatament uriaș pentru bicicleta în cauză. Probabil și stabilitatea este pe măsură.
Unghiul seattube-ului este de 68 de grade, pe când cel al headtube-ului, de 72.5 grade. Bicicleta este momentan în stadiul de concept și nu se știe cu certitudine care va fi viitorul acestei idei. Interesant de aflat este totuși cum se simte această bicicletă pe teren accidentat, ținând cont că diametrul roții este cu 10 inch mai mare decât cel mai mare diametru cunoscut nouă.
Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.
Este o idee buna,daca ar putea aparea si o suspensie pe fata.Succes!