Acum citesti
Saboți King Industries: „ABS” pentru biciclete

King Industries, o firmă din Canada, prezintă noii saboți concepuți pentru biciclete care funcționează asemenea sistemului ABS pentru automobile. Diferența este că nu utilizează un sistem electronic pentru a obține efectul scontat.

Saboții au atașați un obiect de mici dimensiuni, responsabil pentru generarea unei frecvențe care pot să apropie și să depărteze saboții de jantă de 11 ori în 3 secunde. Asta presupune faptul că în momentul acționării manetei de frână, saboții nu se vor bloca de jantă, existând astfel riscul ca biciclistul să se răstoarne.

Pentru a dovedi eficiența sistemului, producătorul a echipat un V-Brake cu acești saboți, montați doar pe roata de față, iar în condiții de umezeală a coborât pe o șosea cu o înclinație mare. Bineînțeles, ca în orice demonstrație, biciclistul a ajuns teafăr la destinație.

Sistemul SABS se poate atașa oricărui sistem de V-Brake-uri și sunt recomandați doar pentru frâna de față. Pentru finele lui 2012, cei de la King Inudstries au în plan lansarea unui sistem asemănător, adaptat frânelor pe disc.

Utilitatea acestui sistem este discutabilă atât timp cât fiecare poate încerca să controleze atent frâna de față, fără să o acționeze brusc. Cu toate acestea, King Indistries se laudă cu vânzări bune, încă de la lansare.

Informații complete despre SABS poți obține pe kingindustries.ca.

via King Industries

Vezi Comentarii (2)
  • Mai sus scrie ca utilitatea acestui sistem este discutabilă atât timp cât fiecare poate încerca să controleze atent frâna de față, fără să o acționeze brusc.
    In traficul din oras un biciclist care merge legal langa bordura pe un bulevard intens circulat , se poate trezi oricand cu un sofer merge pe banda a doua care vireaza brusc la o intersectie cu o straduta laterala , fara sa semnalizeze . Fie soferu isi aminteste ca in fatza este un ambuteiaj aproape in fiecare zi , sau vorbeste la telefon si isi aminteste ca a uitat sa cumpere ceva si vireaza la dreapta . Bicilistul este pus in situatia sa loveasca masina care ia intrat din lateral in fata . Deobicei la accidentele in care o masina este lovita din spate , vinovat este soferul masinii din spate sau biciclistul din spate .
    Un biciclist sa lovit la piept si a cazut peste bicicleta lovinduse cu capul de asfalt , in Cluj Napoca , strada Motilor la interesctia cu str Vasile Alexandri vizavi de primarie dupa ce a franat incercad sa evite o masina care ia intrat in fatza . Mergea e o bicicleta de munte cu 11 kmh , cu scaun inalt , ca sa isi intinda picioarele la maxim , aplecat putin pe roata fatza dar cu bratele intinse , pe strada cu usoara coborare , de aproximativ 40 cm la 10 m ( 4 % – diferenta de inaltime care vede pe bordura de la cladirile de langa trotuar .
    La 2 ore dupa ce sa lovit la piept , a inceput sa aibe dureri de coaste si de abea respira . Fiecare respiratie umplea plamanii cu aer , departa putin coastele si provoca dureri din ce in ce mai mari la imbinarea dintre coaste in fatza . Nici nu a mai putut dormi pana cand nu sia dat cu crema pe piept care sai calmeze . Speriat de durerile infernale sia facut o radiografie la plaman , ca sa nu cumva sa aibe sange sau rupturi costale care sa zgarie plamanul .
    Probabil daca frana pe roata spate doar intra in Dacia veke care ii intrasera in fatza . Pe roata fatza avea amvelope de down hill , cu balonaj mare , mergea cu rotile mult dessumflate , aderenta era extrem de mare , frecarile amvelopei pe asfalt erau atat de mari ca bicicleta se oprea daca nu se pedala la coborari usoare de 2 – 3 % ..
    Au aparut frane comune pt ambele roti .. = https://www.youtube.com/watch?t=31&v=3qbyxL3FE7M
    Pot sa trimit lincuri cu cateva filmulele pe yu tub cu motociclisti cu frane , probabil cu ABS carora leau intrat masini in fatza si desi roata fata nu sa blocat , pana la urma au zburat de pe motocicleta , care a ramas pe roti .

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

one × 4 =