Acum citesti
Imagini proaspete cu frânele pe disc Campagnolo

Campagnolo_Campy-Tech-Labs_road-disc-brake_sneak-peek_front-wheel-600x400Campagnolo au rămas printre ultimii producători de componente de cursieră care nu au adăugat încă în ofertă frâne pe disc. Dar asta nu înseamnă că nu se ocupă de asta, ele fiind în lucru deja de peste doi ani. Între timp, ei au fost foarte discreți cu informațiile. Dar se pare că frânele sunt gata pentru a fi testate în regim de competiție. Ele sunt departe de a fi un model final, motiv pentru care sunt inscripționate Campy Tech Lab. Asta înseamnă că nu le vom vedea pe piață cu siguranță în acest sezon.

Campagnolo_Campy-Tech-Labs_road-disc-brake_sneak-peek_Ridley-complete-600x400Campagnolo_Campy-Tech-Labs_road-disc-brake_sneak-peek_Specialized-complete-600x400Campagnolo_Campy-Tech-Labs_road-disc-brake_sneak-peek_Sarto-complete-600x400Campagnolo a prezentat public bicicletele echipate cu aceste frâne cu care trei echipe sponsorizate de Pro Tour vor concura în clasicele de primăvară: Ridley de la Lotto-Soudal, Specialized de la Astana și un model propriu, Sartos, care înlocuiește viitorul Canyon Ultimate CF SLX Disc ce va fi echipat cu aceste frâne dar încă nu este disponibil.

Campagnolo_Campy-Tech-Labs_road-disc-brake_sneak-peek_05_mechanical-levers-pair-600x400Se pare că au fost dezvoltate atât manete mecanice cât și EPS electronice care să comande și frânele hidraulice. Chiar și prototipurile prezentate au un cuplaj pe furtunul hidraulic ce permite o instalare mult mai ușoară mecanicilor în cazul cadrelor cu rutare internă.

Campagnolo_Campy-Tech-Labs_road-disc-brake_sneak-peek_12_mechanical_lever-profileDin imagini se pare că manetele de schimbare a vitezelor și ergonomia acestora vor fi aproximativ identice cu cele ale grupurilor de 11 viteze, ceea ce înseamnă că au reușit să includă cilindrul principal în corpul manetei fără prea mari dificultăți. Totuși, din imagini se vede că atât versiunea mecanică cât și cea EPS au partea superioară mai bombată, pentru a face loc mecanismului hidraulic.

Campagnolo_Campy-Tech-Labs_road-disc-brake_sneak-peek_09_mechanical_lever-profileCorpul manetelor de frână și de schimbător pare neschimbat. Corpul manetei EPS este perforat, nu neapărat pentru a scădea greutatea ci pentru o priză mai bună cu degetul. Există și două orificii mici pentru reglaj, notate S și L pe modelul EPS și neinscripționate pe cel mecanic. Probabil este vorba de reglajul contactului plăcuțelor sau a cursei libere a manetei de frână…

Campagnolo_Campy-Tech-Labs_road-disc-brake_sneak-peek_06_EPS-levers-pair-600x400Manetele păstrează forma curbată spre interior în zona superioară, deși corpul lor mai mare face curbura să pară mai puțin pronunțată. Levierele de frână păstrează forma curbată și un pic ieșită în exterior. Ambele tipuri de manete au în litera M din inscripția Campy câte o gaură, foarte probabil pe acolo se reglează poziția manetei.

Per total se pare că, la fel ca în cazul Shimano și SRAM, manetele hidraulice de la Campy Tech Lab sunt un pic mai voluminoase decât cele pe cablu.

Campagnolo_Campy-Tech-Labs_road-disc-brake_sneak-peek_14_front-post-mount-600x600Campagnolo_Campy-Tech-Labs_road-disc-brake_sneak-peek_16_front-flat-mount-600x600Etrierele sunt formate din două bucăți, prinse între ele cu șuruburi. Ele există atât cu prindere PM cât și flat mount. Se pare că ele sunt proiectate pentru a fi folosite cu discuri de 140 mm, dar vor funcționa și cele de 160 mm cu ajutorul adaptoarelor. Cablul hidraulic se înfiletează direct în etrier iar plăcuțele sunt asigurate pe poziție cu un șurub. Modelul PM pare să aibă un aspect mai curbat, în timp ce modelul flat-mount este un pic mai colțuros și mai lipsit de stil, dar par identice din punct de vedere funcțional.

Discurile sunt decupate direct din inox și sunt toate cu prindere cu 6 șuruburi. Design-ul lor este aerisit și spre deosebire de restul componentelor, acestea sunt inscripționate Campagnolo.

Campagnolo_Campy-Tech-Labs_road-disc-brake_sneak-peek_18_rear-post-mount-600x450Campagnolo_Campy-Tech-Labs_road-disc-brake_sneak-peek_19_rear-flat-mount-600x450Din imagini putem trage concluzia că etrierii vor fi compatibili atât cu ax QR cât și cu ax thru. Roțile cu care sunt echipate bicicletele sunt din carbon dar sunt de tip clincher, motiv pentru care este de așteptat ca ele să fie înlocuite cu alte modele pe bicicletele de concurs.

Cam acestea sunt toate detaliile momentan, iar Campagnolo declară că nu sunt grăbiți să lanseze acest produs pe piață. Pentru ei frânele hidraulice pe disc reprezintă un pas mare și își doresc ca atunci când ies pe piață, să fie cea mai bună opțiune pentru bicicletele de top.

Sursa: bikerumor.com

 

Vezi Comentarii (0)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

20 − eleven =