Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei…
România este una dintre cele mai importante țări membre ale Uniunii Europene în ceea ce privește producția de biciclete, componente și accesorii, lucru semnalat de noi în acest material. Având ca principale destinații țările Europei de Vest, exporturile au înregistrat o anumită scădere în primele 6 luni ale acestui an, de la 300.000 de biciclete pentru aceeași perioadă a lui 2012, la 242.000 pentru prima jumătate a lui 2013.
Principalele piețe spre care merg bicicletele românești sunt Belgia și Germania, 305.000 și respectiv 199.370 de unități luând calea acestor state anul trecut, urmate la mare distanță de Grecia, Ungaria și Cehia (5.300, 4.970, respectiv 4.051 de unități). Volumul de 536.681 de biciclete exportate a generat un venit de 59.3 milioane de euro, de unde rezultă o valoare medie a unei biciclete de aproximativ 110 euro.
Totuși, lucrurile nu s-au mai dovedit a fi așa roze în primele 6 luni din 2013, numărul unităților scăzând cu 58.000 și odată cu aceastea și veniturile cu circa 3.4 milioane de euro, prin comparație cu perioada similară din 2012.
Foarte probabil, principalul artizan al poziției ocupate de către Belgia în topul destinațiilor de export îl reprezintă lanțul de magazine Decathlon, care deține o unitate importantă de producție la Reșița. Cu toate acestea, se estimează că Germania va ocupa locul de lider în curând, ținându-se cont de trend-ul ascendent pe care exporturile dinspre România spre această țară îl înregistrează.
Industria bicicletelor în România este în plină dezvoltare și dacă ne îndreptăm privirea spre importuri, care anul trecut au ajuns la 112.000 de unități, de la 90.000 câte erau înregistrate în 2011. Ungaria deține șefia acestui clasament, trimițând în România 24.800 de biciclete anul trecut.
În schimb, va trebui să mai tragem până să îi depășim pe vecinii de la sud de Dunăre. Bulgaria a înregistrat anul trecut un număr de peste 750.000 de biciclete exportate, la o valoare medie de 114 euro, înregistrând astfel un venit de 86 de milioane de euro. Nici la ei exporturile nu au dus-o așa bine în primele 6 luni ale lui 2013, scăzând ca număr de unități, dar rămânând la aceeași valoare monetară ca în 2012, de circa 49 de milioane de euro.
Sursa: Eurostat
Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.
Export, biciclete românești? Ce bla bla scrieți aici? De când Rockrider e bicicletă românească?(văzând poza, probabil din hala de la Reșița) Abia dacă putem spune la DHS, FIRSTBIKE sau RICH românești când se asamblează piese din toate direcțiile, maxim un șiț sau o roată făcute la noi și gata, export… Oricum, o fi semn că nu sunt asamblate sau verificate bine dacă a scăzut numărul lor. Dac-am fi mai mulți care-am face un sacrififiu cumpărând ăroduse d-ale noastre, ar însemna ceva, cu siguranță. Chiar dacă sunt mai slăbuțe, pasiunea intră-n practică la ajustări sau reparații.(părerea mea)