Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie,…
Compania japoneză de electronice Cerveo (Consumer Electronic REVOlution) încearcă să dezvolte produse inovatoare smart în gama XON care cuprinde foarte multe, de la camere video la legături smart de snowboard. Printre acestea se află şi conceptul de bicicletă inteligentă XON Orbitrec, ce va integra o multitudine de senzori. Spre deosebire de alte biciclete smart care încă sunt în faze de proiectare incipiente, Cerveo va scoate pe piaţă cât de repede atât bicicleta smart cât şi un pachet de senzori ce pot fi montaţi pe alte biciclete.
Ideea din spatele Orbitrec este de a construi o bicicletă complet conectată la internet, dar pe o platformă foarte performantă. Pentru aceasta va fi folosit un cadru cu piese din titan imprimate 3D şi tuburi din fibră de carbon. Cum Cerveo nu se pricep la construcţia de biciclete, au încheiat pentru aceasta un parteneriat cu designerul Satoshi Yanagisawa de la Triple Bottom Line, specialist în astfel de proiecte.
Tehnologia de pe bicicleta completă şi din pachetul de senzori este identică. Ambele includ senzori care urmăresc mişcarea, fiind folosit un senzor pe 9 axe ce măsoară accelerarea, viteza unghiulară şi geomagnetismul, probabil fiecare dintre ele pe câte 3 axe. De asemenea, vor fi măsurate temperatura, umiditatea, presiunea atmosferică, lumina de afară şi, evident, se va face localizarea GPS.
Senzorii se vor conecta pe ANT+ cu alte dispozitive cum ar fi monitoare HR sau powermetre. De asemenea, ei doresc să implementeze controlul diverselor componente prin protocolul ANT+, de exemplu să folosească senzorul de lumină pentru a activa farurile şi iluminarea ecranului la intrarea unui tunel sau să trimită informaţii prestabilite cum ar fi un mesaj pe Twitter când se ajunge într-o anumită locaţie sau o postare pe Facebook dacă se atinge o anumită distanţă sau performanţă.
Toate vor fi transmise pe un smartphone prin Bluetooth LE, datele fiind înregistrate în cloud în timp real. Monitorizând parametrii cum ar fi calitatea drumului, diverse alerte pot fi trimise altor ciclişti fie în timp real, fie când îşi încarcă ruta respectivă.
Nu în ultimul rând bicicleta va avea şi posibilitatea de conexiune WiFi pentru update şi transfer de date mai consistente. Autonomia sistemului va fi de 15 ore. Lansarea pe piaţă este anunţată în primăvara lui 2016, destul de repede pentru bicicletă dar foarte probabilă pentru setul de senzori.
Mai multe informaţii se găsesc pe site-ul producătorului.
Sursa: bikerumor.com
Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.