Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie,…
Hope Technology împreună cu Lotus Engineering au făcut un parteneriat să dezvolte o nouă generație de bicicletă de velodrom pentru Great Britain Cycling Team la Jocurile Olimpice din Tokyo 2020 vara viitoare iar rezultatul HB.T este uimitor. Văzută din lateral, noua bicicletă britanică de velodrom nu pare prea neconvențională, dar la o privire mai atentă la elementele imprimate 3D din titan sau la o privire din față se observă că HB.T e o bicicletă ce nu seamănă cu nimic altceva. În plus, bicicleta va fi în curând disponibilă pentru achiziție!
Nu a trecut mult de când au apărut biciclete aero ce folosesc furci mai late pentru a favoriza fluxul de aer pe lângă roată, iată că acum Hope HB.T duce acest lucru la extrem!
Noua bicicletă British Cycling a debutat public la expoziția London Rouleur Classic iar prima competiție unde va fi folosită va fi la Minsk, în Belarus, zilele acestea.
Bicicleta a fost însă testată în secret pe velodromul din Manchester în ultimele săptămâni.
Ideea bicicletei a venit ca un concept aero al English Institute of Sport, apoi Hope s-a alăturat împreună cu Lotus pentru a face proiectul să devină realitate. O mare parte a proiectului a putut să devină realitate datorită modificărilor normelor UCI ce permiteau o adâncime maximă de 8 cm a seatstay-urilor și brațelor furcii. Însă și posibilitățile tehnice de fabricație au fost o piedică până acum.
Lucrând împreună cu specialiștii aero a producătorului britanic de automobile Lotus Engineering, Hope a proiectat și testat modelul HB.T în tunelul aerodinamic din Southampton.
În realitate, dacă Hope sunt responsabili pentru forma cadrului, Lotus au proiectat furcile unice și ghidonul integrat, la 25 de ani de la ultima lor implicare în lumea ciclismului. Ultima bicicletă la proiectarea căreia a contribuit Lotus, modelul Lotus Type 108, a câștigat aurul olimpic pentru Marea Britanie cu Chris Boardman în proba de individual pursuit în Barcelona în 1992.
Cei doi împreună au creat o soluție aero integrată, minimizând greutatea dar obținâd în același timp o bicicletă de velodrom extrem de rigidă și precisă, pentru unii dintre cei mai puternici și explozivi cicliști din lume!
HB.T este destul de departe față de modelele de MTB din carbon ale Hope Bikes, dar a fost construită pe experiența de 30 de ani a producătorului în producția de componente, în ultima perioadă și din carbon. În plus, o colaborare cu Renishaw a permis producția de prototipuri imprimate 3D și folosirea de diverse elemente adiționale în producție.
Hope nu a anunțat o greutate oficială a cadrului din carbon hi-mod sau a roților, dar chiar și cu tuburile cu profil imens și cu rigiditatea extraordinară anunțată, bicicleta va fi la fel de ușoară ca orice alt model de top.
Greutatea rămâne un subiect important, așa că HB.T nu are grame în plus. Bicicleta este folosită direct luate din matrițe, ceea ce permite vizualizarea tiputilor diferite de carbon din care e fabricată, cu fibre țesute în UK special pentru acest proiect.
Lipsa vopselei lasă la vedere și elementele imprimate 3D din titan, de la prinderea de sus a brațelor furcii până la curburile ghidonului și clema de prindere a șeii.
În afara cadrului, furcii și ghidonului unice, Hope spune că a dezvoltat un proces revoluționar de fabricație ce permite crearea unei roți pline ce îmbunătățește enorm raportul rigiditate/greutate al roților de velodrom.
HB.T va debuta în curse zilele acestea dar momentan e disponibilă doar pentru Great Britain Cycling Team. După ce va primi aprobarea UCI, va concura în Cupa Mondială UCI de Velodrom 2019/2020 pentru o calificare la Olimpiada din Tokyo. Momentan UCI a adăugat 10 biciclete la cele aproximativ 100 deja aprobate pentru 2019, dar HB.T încă nu figurează printre ele.
De la 1 ianuarie 2020 însă, cadrul și roțile HB.T vor fi disponibile pentru oricine direct de la Hope. Costurile nu sunt un subiect de discuție, deoarece probabil că echipa națională de ciclism care le cumpără are un buget suficient, mai ales dacă vrea să ajungă la Tokyo vara viitoare!
Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.
Informații de pe bikerumor.com
Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.