Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei…
Recent încheiatele campionate mondiale de ciclocros care au avut loc în Republica Cehă au venit la pachet și cu câteva noutăți de ordin tehnic. Poate cea mai importantă dintre acestea, sau cu siguranță cea mai țipătoare, o reprezintă noua bicicletă de ciclocros a celor de la Scott, model despre care producătorii nu au fost foarte generoși în materie de detalii, însă s-au asigurat că ședința foto va pune pe jar iubitorii crosului ciclo-pedestrian.
În ton cu orientarea pe care o au și mountain bike-urile companiei Scott, noul bolid de CX se va baza pe componente SRAM, la prima vedere setul prezent părând a fi Force CX1, un derivat din mai cunoscutul XX1. Pe lângă trenul de rulare 1×11 mai regăsim pe bicicletă și o pereche de frâne pe disc hidraulice, probabil aparținând aceluiași set, dar și cablaj intern și furtunuri introduse prin interiorul cadrului, o alegere înțeleaptă care joacă un rol important în prevenirea defecțiunilor tehnice și în reducerea funcționalității din pricina noroiului sau a prafului.
Roțile provin de la DT Swiss, modelul RC 38 Spline db pentru baieuri fiind cel folosit, în timp ce restul specificațiilor este completat de diverse componente Ritchey. Dar nu putem să ne oprim fără a remarca aspectul vizual cu inclinații militare, care își are originile în Marină și are scopul de a induce complet în eroare inamicii cu privire la natura obiectului vopsit în acest tipar. Era oarecum de așteptat din partea elvețienilor, căci deși țara nu are ieșire la mare, forțele armate au în dotare câteva nave de luptă. Și probabil la cât s-a râs pe seama portavionului din dotarea Elveției (foto jos), țara veșnic neutră a dezvoltat un mic complex în acest sens. Așa că măcar biciclete vopsite precum cuirasatele să aibă, nu?
Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.