Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei…
Afinitatea edililor din orașul de pe Cibin pentru piste de biciclete pare să fie serioasă, asta după ultimul anunț făcut de primarul Klaus Iohannis. Acesta a anunțat că odată cu reabilitarea a două străzi din Sibiu, se vor mai trasa încă 4 kilometri de piste pentru biciclete.
Străzile Bieltz și Calea Turnușorului sunt arterele luate în vizor, care vor beneficia de pistele pe carosabil. Căile pentru biciclete se vor trasa la finalul lucrărilor de reabilitare și, astfel, orașul Sibiu va ajunge la un total de 60 de kilometri de piste pentru biciclete.
Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.
O sa fie un dezastru, Iohannis nu e un om rational ca Oprescu si o sa ajunga sa numere mortii de pe strada.
Andrei sorin, esti un idiot prietene. Pistele pe strada sunt cele mai bune,asta tre sa se faca si in bucuresti ca oricum se circula pe strada. Apropo esti postac de al lui oprescu de poti sa spui o asemenea imbecilitate?
+1 pentru marin
Umila mea parere este ca „Andrei Sorin” a incercat un mic sarcasm acolo..
Voi chiar nu ati remarcat ironia lui Andrei Sorin? 🙂
Pai in orasele din vest pistele sunt tot pe carosabil acolo unde strada nu permite o delimitare clara. Culmea nu se moare pe bicicleta pentru ca exista civilizatie in trafic, lucru pe care multi dintre noi nu vor sa-l vada, sa-l recunoasca si sa-si puna problema din prisma asta.
ce prost e marin =))
De remarcat ca respectivele elemente de infrastructura biciclistica ar trebui in denumite ceva in genul ”benzi de ghidaj pentru biciclete” (in legislatia germana s-ar numi Schutzstreifen) si nu propriu-zis piste de biciclete (in germana Radweg respectiv Radstreifen, cand e la nivel de carosabil). Decat nimic ele sunt binevenite, si e bine ca sunt la nivel de carosabil nu de trotuar, dar din ce vad in poza nu au latimea normala consacrata la nivel international, de 1,5 metri latime utila pt o banda si un sens, si nici spatii de siguranta, ci au latime semnificativ mai mica, ce nu permite depasirea pe pista, si nu au spatiu de siguranta spre banda de masini…. De aceea si sunt delimitate cu linie intrerupta, ca sa arate ca bicicleta poate sa iasa de pe ele (ca la linie continua ar fi trebuit sa ramana pe acea suprafata, ceea ce ar fi foarte rau cand sunt sub 1,5 m latime si deci nu poti depasi in siguranta), Nu stiu daca sunt semnalizate cu indicatorul ”pista de biciclete” – daca nu, latura buna este ca nu esti obligat sa le folosesti, latura proasta este ca e discutabil daca atunci autoturismele pot fi considerate ca avand interdictie de acces pe ele… Asta din cauza legisaltiei rutiere foarte proaste de la noi, care nu cunoaste elemente intermediare, ci doar extrmele – ori NIMIC, ori ”pista de bicicleta” dar care conform legislatiei noastre actuale inseamna interdictie totala pt pietoni si autovehicule – ceea ce in principiu e bine – dar si OBLIGATIVITATEA biciclistilor de a o utiliza, ceea ce e foarte rau daca ea nu are paramentri adecvati, de exemplu latime utila de minim 1,5 metri pt un sens sa minim 2 m pentru dublu sens, eventual cu unele portiuni limitate mai inguste….. Deci totusi aceste piste relativ inguste si delimitate cu linie intrerupta nu mi-e clar ce regim juridic au si sunt inca departe de ce ar putea si trebui sa fie adevarate piste de bicicleta, Pe strazi mai mici insa sunt OK, ca nu se justifica o segregare completa, pe strazi mari sau cu trafic auto intens si rapid sunt mari semne de intrebare daca solutia este OK, inclin sa cred ca nu…
+1 pentru marin si de la mine ca m-a facut sa rad 😀 si +1 pentru Sibiu ca incurajeaza ciclismul urban.