Acum citesti
Două treimi din bicicliștii americani decedați pe șosea nu purtau cască

O statistică realizată de Fisher&Talwar dezvăluie câteva lucruri mai mult sau mai puțin știute despre bicicliștii care au căzut victime pe șoselele Statelor Unite. Dintre acestea, în eterna dispută „cu sau fără cască” intervine un procentaj care are șanse mari să tranșeze discuția: 67% dintre victime nu purtau cască.

casca_ciclism_BBB_Icarus

De asemenea, realizatorii statisticii au indicat și principalele trăsături pe care o cască bună trebuie să le aibă: culoare deschisă și formă simplă, fără multe găuri de aerisire. La fel de important este modul în care casca stă pe cap, aceasta trebuind să fie așezată corect și strânsă corespunzător, conform graficului de mai jos.

pozitie_casca

Tot în cadrul infograficului se pot vedea și alte informații legate de bicicliștii care au căzut victime șoferilor neatenți.

Sursa

Vezi Comentarii (4)
  • In forma aceasta, articolul este o grava manipulare, pentru ca relevant ar fi procentul respectiv daca ar fi prezentat in corelare cu procentul de biciclisti care poarta casca in general, si cu aplicare factorilor necesari de corectie, fiind demult dovedit ca bicilistii echipati cu casca in multe tari au statistic un stil mai angajat de pedalat si deci si sansa statistic mai ridicata de cadere sau alt incident / accident. Este regretabila aceasta contributie la campania manipulativa de inducere a ideii ca toti biciclistii ar trebui sa poarte casca in toate imprejurarile, idee combatuta de practic toate organizatiile care promoveaza pe mapamond mersul cu bicicleta – de exemplu de Federatia Europeana a Biciclistilor (ECF) si organizatiile nationale membre ale acesteia. Radu Mititean – presedinte – Federatia Biciclistilor din Romania (FBR). PS La o conferinta mondiala pe teme de bicicleta, toti delegatii din organizatii membre ECF au purtat insigne mari cu ”ask me why I don=t wear a helmet”! Si eu! Desi sunt si medic si am lucrat in serviciu de urgenta unde veneau toate accidentele rutiere grave, inclusiv biciclisti, si am studiat problema si identificat manipularile care se fac si stiu bine ce vorbesc…

  • Nu este nici o manipulare. Si eu ma dau si sunt pro casca pentru ca si conduc si ca ori ce om pot gresi si nu-mi convine ca dintr-o banala neatentie cineva sa cada cu capul pe bordura si fiu judacat pt. omor ca cineva nu are chef ca sa isi ofere un minim de siguranta. PS: Ori cine poate gresi, dar cand ambi gresesc de obicei iasa nasol.
    Tot odata sa-ti fie rusine sa incerci sa strici ceva ce altii cu greu incearca sa construiasca.

  • Sunt foarte curios din ce cauza au decedat cei fara casca? Daca si-au rupt gatul sau ficatul nu cred ca ii ajuta prea mult purtatul castii.

  • Interesant ca 33% dintre victime purtau casca, in conditiile in care cele mai recente date sugereaza ca NUMAI 20-25% dintre ciclisti poarta casca in Statele Unite (date oficiale: http://www.nhtsa.gov/people/injury/TSFLaws/PDFs/810886.pdf).
    Putem deduce de aici ca riscul de a muri in trafic este mai mare daca porti casca?
    Raspunsul corect este NU, dar uite ce usor se intorc datele impotriva ipotezei conform careia castile salveaza vieti!

    Ca o idee secundara, sugerez cu caldura ca, atunci cand se vorbeste de siguranta, referinta sa se faca la studii stiintifice efectuate de universitati -sau macar la date oficiale ale autoritatilor, nu la date manipulate de catre lobby-istii industriei automobile si ai firmelor de asigurari. Fisher & Talwar este o firma de avocatura care lucreaza pentru firmele de asigurari rutiere. Sunt departe de a fi obiectivi in aceasta dezbatere.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

nineteen + 4 =