Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete…
Iată că recent lansatul Specialized Turbo Levo SL primește deja concurență, din Andorra. Forestal Siryon va fi lansat în curând pe piață cu propriul motor, cursă mare a suspensiilor și o greutate de sub 18 kg. Cum Turbo Levo SL cântărește doar 17.35 kg, diferența de greutate dintre cele două va fi aproape nesemnificativă. Comparându-le însă la nivel de preț, pentru cea mai bună echipare, diferența de preț va fi de 7.000 de euro, Forestal-ul fiind oferit pentru 8.000 de euro, iar Specialized-ul, pentru 15.000 de euro (în ediția limitată).
Așadar, Siryon este o bicicletă electrică de enduro, cu suspensii de 170mm, cu cadru din carbon și roți de 29 de inch, display cu touchscreen (integrat în top tube!) și un motor dezvoltat in-house. Și colac peste pupăză, a fost dezvoltat împreună cu Cedric Gracia, legendă vie a MTB-ului. Greutatea de 17.4 kg în dimensiunea M este una de vis, iar acumulatorul va avea o capacitate de 350Wh, adică cu aproape 30Wh mai mult decât ceea ce oferă Specialized Turbo Levo SL. Chiar dacă aceasta din urmă este mult mai bine echipată decât modelul Siryon, diferența de greutate este similară.
Legat de motor, acesta are o greutate de 1.95 kg și este compact, oferă o putere de 250W și un cuplu de 60Nm. Acumulatorul cântărește doar 1.8 kg și are o capacitate de 350Wh, beneficiind totodată de încărcare rapidă (într-o oră și 24 de minute este încărcat la 80%).
În ceea ce privește geometria, lucrurile stau foarte bine pe hârtie: headtube amplasat la 64 de grade, chainstay de 436mm și un reach de 457mm în dimensiunea M. Furca și amortizorul provin de la DVO, roțile de la Crankbrothers – modelul Synthesis Carbon, anvelopele de la Panaracer – în lățimea de 2.4 inch, iar frânele de la Magura – modelul de top MT7, cu un disc de 203mm pe față și unul de 180mm pe spate.
Cei care comandă bicicleta în această perioadă direct de pesite-ul producătorului beneficiază de un extra discount, putând s-o achiziționeze pentru 7.500 de euro!
Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.