Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete…
Nu stiu daca sunteti la curent cu dezbaterea inceputa pe hotnews.ro, care pune in fata in fata bicicleta si automobilul. In acest sens, a fost ales un reprezentant al lumii auto, domnul Mircea Mester, reprezentant Automarket.ro si Ionut Leontie, mecanic de biciclete.
Argumentatia domnului Mester porneste cu steagul alb sus : „Nu sunt impotriva bicicletelor”, insa maniera in care continua, lasa de dorit. Acesta aduce foarte argumente contra utilizarii bicicletei in mediul citadin. Iar ca sa raman la subiect o sa dau cateva exemple precum „Asta pentru ca utilizarea termenilor “Bucuresti” si “bicicleta” in aceeasi fraza conduce fara echivoc la o contradictie in termeni.” sau „Bucurestiul nu poate fi un oras pentru biciclete pentru ca nu exista cultura pe doua roti.”. Foarte interesanta mi s-a parut si afirmatia „Evident, Bucurestiul nu este un oras destinat bicicletelor pentru ca bicicletele nu exista”. Nu exista?
OK, aduce in atentia noastra faptul ca nu avem infrastructura suficient dezvoltata pentru biciclete si ca vom inhala tone de praf, insa exista lume care utilizeaza bicicleta de atatia ani in conditii de siguranta : abordeaza trotuarele acolo unde strada n-o permite sau gasesc diferite scurtaturi prin parcuri. Sincer, nu mi s-a pare un mod de a incuraja mersul pe bicicleta, atata timp cat prezinti doar aspectele negative ale mersului pe bicicleta. Orice persoana pe jumatate convinsa sa-si cumpere o biciclete, la auzitele vorbelor domnului Mester, va renunta complet.
Intr-adevar, Bucurestiul nu are infrastructura dezvoltata pentru mersul pe bicicleta, insa numarul utilizatorilor este in crestere si trebuie sa ramana asa. Deoarece, cand vom fi suficienti de multi, la presiunile noastre autoritatile vor trebui sa faca ceva in acest sens. Si vor face. Pentru orice exista un inceput si o perioada de dezvoltare. Iar in acea perioada de crestere ne aflam noi acum si aceasta trebuie incurajata sustinut.
In poza atasata acestui articol, puteti vedea coada formata duminica la centrul de inchirieri biciclete din parcul Kiseleff. Eu cred ca este un argument suficient de solid, pentru a demonstra dorinta oamenilor de a utiliza bicicleta, chiar si pentru plimbari scurte de weekend. Sau probabil cei ca domnul Mester chiar nu au observat numarul in crestere al biciclistilor din acest oras. Oricat nu ai vrea sa-i vezi, sunt peste tot si nu mai pot fi ignorati.
Nu sunt impotriva lui Mester nici impotriva celor ca el. In fond este democratie si fiecare isi exprima propriile opinii. Insa si oamenii ca ei sunt cei care ar trebui sa deschida ochii si nu sa tranteasca cu atata lejeritate un mare NU pe masa. Din pacate pentru cei ca ei nu pot avea decat un singur contraargument : „only dead fish swim with the stream”.
Pentru a vedea dezbaterea pe larg te invitam sa faci click aici.
Dragos Mitroi
Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.
da… e mult mai usor sa spui NU dacat sa-ti pui neuronii sa faca sinapsa, apoi sa folosesti ratiunea pentru a dezbate calculat si impartial. deschideti-va mintea, ca poate veti avea de castigat si voi mai tarziu. la urma urmei toti am fi mai fericiti fara ambuteiajele de zi cu zi. Pedaleaza fericit!
Cum sa vorbeasca un om din lumea auto despre biciclete? Este absurd… Mai bine nu-l mai bagau direct in toata treaba asta…
ce stie afonul ala de biciclete cred ca nu stie nici sa mearga