Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie,…
Când Fulcrum Racing Zero a primit indicativul CMPTZN la modelul din aluminiu, a fost mai mult decât un aspect nou, a fost un upgrade total, cu tot ce e de așteptat de la un set de roți din carbon. Acum roțile Racin Zero Carbon primesc și ele tratamentul CMPTZN cu îmbunătățiri de performanță, greutate redusă și trecerea la rulmenții Campagnolo de top CULT:
Acum Fulcrum spune despre modelul Racing Zero Carbon CMPTZN DB că e un set de roți de șosea, dar când a fost lansat modelul simplu cu janta cu lățimea internă de 19 mm și cu jante cu profil de 30 mm, acestea au fost denumite roți de all-road și chiar de gravel.
De la lansarea de acum 1 an și jumătate roțile de gravel au devenit mult mai late, dar jantele tubeless hooked 2-Way Fit fără găuri pentru spițe sunt încă o metodă simplă și sigură de a monta orice, de la anvelope clasice de șosea până la unele mai moderne și late pentru teren mixt, specificațiile permițând lățimi între 23-40 mm.
Elementul estetic ce scoate în evidență modelul CMPTZN este grafica negru pe negru. Numele însă dă un aer de competiție. CMPTZN au rulmenți îmbunătățiți, trecând de la modelul USB standard pe Racing Zero Carbon la varianta superioară CULT. Această schimbare aduce o rulare de 9 ori mai fină și mai rapidă decât rulmenții clasici de oțel, rotirea făcându-se în ulei fin în loc de vaselina standard. Îmbunătățirile anunțate par destul de exagerate, dar rulmenții CULT chiar se simt mai rapizi și mai fini și se păstrează așa cu mentenanță minimă.
Un alt avantaj al trecerii la rulmenții CULT este și reducerea greutății cu 10 g, la un model de roți din carbon destul de ușor deja.
Roțile tubeless CMPTZN pentru frâne pe disc folosesc jante fabricate în principal din fibre UD, cu ranforsări din țesătură Twill amplasată vizibil pentru a întări zona găurilor pentru spițe.
Jantele cu profil de 30 mm, lățime internă de 19 mm și lățime externă de 26.5 mm folosesc sistemul Campy 2-Way Fit cu margini hooked și acceptă anvelope clincher cu cameră sau fără cameră după adăugarea unei valve. Janta interioară MoMag nu are găuri de spițe, niplurile fiind ghidate la locul lor cu magneți. Astfel, nu e nevoie de bandă de etanșare. Roțile sunt spițate în sistem 2:1 la ambele roți, folosind 21 de spițe cu tragere directă și profil plat. În față sunt 14 pe partea cu discul și 7 în cealaltă iar în spate sunt 14 pe partea transmsiei și 7 în cealaltă.
Racing Zero Carbon CMPTZN sunt disponibile doar pentru frâne pe disc, cu prindere de disc centerlock (AFS) pe butucii cu flanșe de dimensiuni mari. Butucul față are carcasa din carbon. Ambele roți folosesc ax thru de 12 mm. Setul complet de roți are o greutate anunțată de 1440 g și o limită de greutate pentru ciclist+bicicletă de 120 kg.
Noile Racing Zero Carbon CMPTZN pe disc sunt disponibile global la prețul de 2190 Euro setul, cu butuc pentru Shimano sau Campagnolo, pentru modelul cu butuc SRAM XDR prețul fiind mai mare cu 9 euro.
Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.
Informații de pe bikerumor.com
Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.