Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie,…
Încet dar sigur, cu toate că momentan UCI pune bețe în roate, frânele pe disc își fac intrarea de neoprit în lumea cursierelor, nu doar a celor de agrement ci și a celor de top, a roților și a modelelor aero. Astfel, Parlee, care a implementat deja frânele pe disc pe multe modele standard, introduce modelul de triatlon și contratimp TTiR ce nu va mai exista în versiune cu frâne pe jantă. Existența unui număr mare de roți aero pentru disc disponibile pe piață, de la mărci mari cum ar fi Mavic, ENVE, Zipp și HED (HED oferă chiar o lenticulară pe disc), face acum din cursiera aero pe disc o realitate.
Cum spuneam, noul TTiR care înlocuiește total modelul vechi nu va mai avea variantă cu frâne pe jantă. La triatlon nu contează, deoarece regulile UCI nu se aplică. Toată bicicleta e complet nouă, reproiectată în întregime pentru frânele pe disc.
Forma generală a cadrului a suferit modificări cu scopul de a mări eficiența aerodinamică, în special la curenți laterali. Rezultatele în tunelul aerodinamic sunt surprinzătoare și vor impresiona pe cei ce cred că frânele pe disc nu pot fi eficiente din punctul acesta de vedere. Dar acestea vor fi disponibile doar la Eurobike. Cei de la Parlee spun că pierderile aerodinamice în zona frânei sunt mai mici decât câștigurile datorate simplificării sistemului de cabluri și a dispariției frânelor din zona superioară.
Un truc folosit sunt capacele aerodinamice din carbon pentru etrieri. Acestea sunt aerisite și nu favorizează supraîncălzirea. Ele ar fi putut fi construite chiar mai înguste, dar s-a dorit să se păstreze compatibilitatea cu orice frână de pe piață.
S-a mai câștigat la aerodinamică prin redesenarea zonei cockpit-ului, integrată complet și cu componente produse special de Profile Designs.
Oferta de componente și roți dar și rezultatele din teste, spun cei de la Parlee, fac să nu mai existe niciun motiv pentru a mai produce modele cu frâna pe jantă.
Bicicleta este disponibilă pentru precomandă, cu livrarea în noiembrie, prețul începe de la 6299 USD pentru bicicleta completă dar vor fi disponibile și cadre separat. Culoarea standard e negru lucios dar vor fi disponibile și culori la cerere.
Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.