Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie,…
Noua Fezzari Veyo este o cursieră modernă, complet aerodinamică, primul astfel de model al producătorului. Cadrul este foarte ușor și are spațiu pentru anvelope mari, fiind gata pentru ture la viteză mare.
Cursiera a fost proiectată să fie un model polivalent pentru cicliștii ce pun accent pe viteză. Noua cursieră aero Fezzari Veyo combină formele aerodinamice cu manevrabilitatea excelentă și spațiul pentru anvelope late moderne.
Bicicleta e denumită după circuitul Veyo din sudul statului Utah, unde cicliștii au de parcurs dealuri succesive, cățărarea foarte abruptă ”The Wall”, viraje strânse și un final în coborâre la viteze foarte mari. Veyo este o bicicletă bună la toate și gata de competiție, având și certificarea UCI care atestă acest lucru.
Cadrul are o greutate de doar 860 g în mărimea M, ceea ce e între primele 1% între modelele de performanță aprobate de UCI. Designul cadrului combină seatstay-urile coborâte cu formele airfoil decupate la downtube, seat tube și tija de șa, pentru reducerea rezistenței aerodinamice în cele mai sensibile puncte.
Headtube-ul subțire reușește să ascundă la interior cablurile, care intră prin capacul cuvetelor, mărind opțiunile de componente ale cockpitului.
Furca adaugă niște spațiu în jurul roții pentru a îmbunătăți fluxul de aer, fiind spațiu de anvelope de 700×32 mm la ambele roți.
Seatstay-urile coborâte nu doar că reduc frânarea aerodinamică ci și cresc rigiditatea laterală, pentru un transfer mai bun de putere.
Acest lucru ajută și la confort, șocurile fiind izolate de corpul ciclistului, iar seat tube-ul scurt oferă suficientă tijă de șa rămasă afară pentru a flexa (aceasta este totuși un model aerodinamic, deci nu poate fi vorba de o flexare foarte serioasă).
În final, straturile de carbon sunt optimizate pentru a oferi amortizare unde e nevoie, pentru ca bicicleta să fie confortabilă pe distanțe lungi, păstrând nealterat transferul de putere în zona inferioară a cadrului.
Manevrabilitatea e aleasă să fie perfectă pentru orice, de la viraje strânse în cursele din oraș până la rulajul stabil în pluton sau coborârile sigure pe serpentine montane.
Datorită geometriei care pune ciclistul într-o poziție confortabilă dar totuși aerodinamică, Fezzari spune că Veyo este o cursieră pentru orice ciclist. Cu 5 mărimi disponibile, aceasta se potrivește aproape oricui.
La lansare, cursiera va veni în 4 versiuni plus set de cadru, cu upgrade la roți Zipp 303 și 404 disponibil pentru modelele Elite și Pro. Se poate alege unul din finisajele Raw Carbon sau Podium Champagne Gold în 3 tonuri.
- Veyo Elite – 105 Di2: $3,999
- +Zipp 303: $4,899
- +Zipp 404: $5,499
- Veyo Pro – Ultegra Di2: $4,999
- +Zipp 303: $5,699
- +Zipp 404: $6,299
- Veyo Team – Dura-Ace Di2, Zipp 404 Firecrest: $8,399
- Veyo Team – Red AXS Power, Zipp 404 Firecrest: $9,799
- Veyo Comp: $2,999 (disponibilă din vara 2023, echiparea nu e anunțată)
- Veyo Frameset – (cadru, furcă, tijă de șa, clemă, cuvete, axe): $2499
Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.
Informații și imagini de pe bikerumor.com
Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.