Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie,…
Fiind săptămâna Kona Ironman World Championship, e și săptămâna noutăților în lumea bicicletelor de triatlon. Felt nu avea cum să lipsească și se alătură tendinței de a adăuga frâne pe disc la modelul lor de top. Felt spun însă că adăugarea frânelor pe disc la noul IA disc a fost mult mai complicată. Ei au dorit ca bicicleta să fie mai rapidă decât versiunea cu frâne pe jantă și au mai adăugat și alte detalii interesante.
Munca la IA Disc s-a reluat de unde a fost lăsată și a implicat simulări CFD, imprimare 3D și testări în tunelul aerodinamic pentru crearea prototipurilor. Imprimarea 3D a ajutat Felt să creeze profilele ce nu doar că au încorporat frânele pe disc în design dar au făcut și bicicleta să fie mai rapidă.
Noua bicicletă nu doar frânează mai bine dar poate utiliza anvelope mai late. Noua furcă integrează protecția aero inferioară de pe vechiul IA dar elimină punctul de montaj al frânei și face loc pentru anvelope mai mari. Cu triunghiul spate optimizat, noul cadru acceptă anvelope de 28 mm pe majoritatea jantelor. Există posibilitatea de a monta chiar și anvelope mai late, dar Felt spun că fiecare face asta pe propriul risc.
Both front and rear hubs are held in place with thru axles (12 x 100mm and 12 x 142mm), and the axles have been designed for a flush fit for improved aerodynamics.
Pentru a face cadrul cât mai ușor, rezistent și confortabil posibil, modelele de top folosesc fibra de carbon TeXtreme Spread Tow. Aceasta permite Felt să folosească mai puține straturi deoarece două tipuri de fibre cu direcții diferite sunt integrate în același strat, rezultatul fiind o greutate mai mică și o calitate mai bună a rulării.
Alte detalii ale cadrului sunt prinderile flat mount pentru etrieri, rutare internă mecanică sau electronică și un monobloc BB30, greutatea completă a bicicletei putând ajunge la 8.9 kg!
Soluțiile de depozitare integrate includ CALpac 2.0 pe top tube și BTSpac în spatele seat tube-ului. Cutia demontabilă BTSpac din spate e perfectă pentru un kit de reparație a penelor în timp ce CALPac 2.0 poate păstra batoane și geluri.
Felt spun că IA Disc folosește aceiași geometrie ca IA, ceea ce e bine pentru fanii modelului actual. Felt spun că de când IA a fost folosit în competiții, este neînvins la categoria Pro Women la Kona de 5 ediții încoace.
Vor exista trei modele diferite, începând cu modelul de top IAFRD Disc la 15.749 $. Ce ce vor să economisească din bani pot alege IA2 Disc de la 7.899 $ sau chiar IA3 Disc de la 5.799 $. Toate vor fi disponibile în 5 mărimi iar cadrul IAFRD Disc va fi disponibil și separat la 7.349 $ – o alegere bună pentru cine are și un set de roți pe disc. Va fi disponibil și cadrul IA1 Disc la 5.249 $
IAFRD Disc vine echipat cu transmisie Dura-Ace Di2 și roți Zipp 454/858 NSW din carbon, IA2 Disc vine cu SRAM Red eTAP și roți Zipp 30 Course iar IA3 Disc cu manete Dura-Ace Di2, schimbătoare Ultegra Di2 și roți DT Swiss P1800 Spline DB.
Primii clienți care vor cumpăra un IA2 sau IA3 vor primi pachetul limitat ”Early Edition” ce include un costum Felt cu tricou, pantaloni, rucsac, bască, ciorapi, tricou de oraș și bidon în valoare de 450 $.
Mai multe informații sunt disponibile pe pagina producătorului și în curând pe pagina importatorului în România.
Informații și imagini de pe bikerumor.com
Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.