Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete…
Astăzi s-a încheiat prima zi de Eurobike, ziua dedicată testării bicicletelor și a componentelor. Jurnaliști și dealeri, din întreaga lume, au putut lua astfel contact cu cele mai noi produse din industrie, dar cel mai important este faptul că le poți încerca atât cât dorești pe traseele de test puse la dispoziție de organizatori. Din păcate, acesta este deja al 2lea an când Demo Day are loc chiar lângă expoziție, iar asta înseamnă trasee mai scurte, mai plate și deloc tehnice. Un mare neajuns, având în vedere că multe dintre biciclete sunt pentru munte și se simt bine pe trasee sălbatice, nu pe drumuri forestiere.
Cum bicicletele cu roți de 27.5 sau 29 de inch nu mai reprezintă o noutate, toate pipele modelelor de All-Mountain sunt deja scurte, iar multe dintre transmisii conțin deja 11 pinioane, a trebuit să căutăm noutățile. Cele două mari „descoperiri” ale anului sunt roata 27+ și 29+. Prima, este de fapt un 29er cu anvelope foarte late (3.0), iar a doua, un 30.5er cu anvelope și jante la fel de late. Despre cum s-au comportat, rămâne să vă povestesc în articole separate, săptămâna viitoare, la întoarcere. Un singur lucru îți pot spune însă: am rămas surprins, însă nu atât de plăcut pe cât te-ai fi așteptat.
Altfel, Demo Day-ul nu a fost atât de bogat în expozanți precum în anii anteriori, nici în biciclete puse la dispoziția vizitatorilor. Bicicletele electrice sunt acum de găsit la orice colț, fie că-s biciclete de munte, cursiere, pliabile, tandemuri sau triciclete. Voci din industrie spun că acesta ar fi viitorul, iar mulți dintre producătorii prezenți au afirmat că în scurt timp, ne putem aștepta la acumulatori mai mici și la motoare mai compacte. Asta se traduce prin greutăți mai mici, ceea ce înseamnă că vom putea uita de bicicleta electrică de 20 kg.
Dar până ce voi intra în detalii, te las cu o galerie foto, în care am surprins diverse biciclete, piese și ciudățenii, prezentate astăzi. De mâine, expoziția se va muta oficial în cele 14 hangare, iar de acolo începe cu adevărat distracția. Picioarele-mi sunt gata pentru zecile de kilometri pe care-i voi avea de parcurs în următoarele două zile.
Dragoș Mitroi
Friedrichshafen, Germania
Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.